key-2114046_1920

În condițiile în care știm avantajul competitiv se construiește în funcție de resursele disponibile, putem da câteva exemple practice. La urmă urmei, frumusețea avantajelor stă chiar în diversitatea lor.

A fi mai bun decât ceilalți presupune printre altele fii mai creativ, ai o anumită intimitate cu domeniul în care vrei să investești. Ultimele cercetări arată ceea ce era oricum evident, fară a fi aplicat atare: succesul vine mai facil în condițiile în care există o anumită armonie în resursele alocate. Adică, succesul crește direct proporțional cu congruența dintre abilitațile membrilor echipei și domeniul afacerii în sine. Se parenoțiunea de specializare vine la pachet cu cea de diversificare a competențelor, având în vedere că pentru dezvoltarea unei afaceri nu este de ajuns o singură competentă. Rămânând în zona inovației, putem oarecum creăm o rețeta a sucesului. E formată din: competențe diverse – specialitatea de baza, marketing, strategie, software, operațiuni – urmată de angajament din partea tuturor și abilitatea de a alocă timp și energie. La toate astea se adaugă o idee care e rafinată un timp anume pană când ajunge fie în linie cu posibilitatea de asimilare a pieței. Nu ramâne mai prejos nici execuția operațională care trebuie fie la nivel înalt, cât și capacitatea fiecăruia de a investi pasiune în ceea ce face, capacitatea de a depăși probleme și chiar șocuri împreună. În ultimul rând se adaugă capacitatea de a înțelege cifre, pentru fără un tablou de bord bine pus la punct, care să dea informații relevante mai degrabă decât false, este greu de ținut direcția dreaptă, fiind predispus mergi încotro bate vântul. Ei bine, poate părea complicat și chiar este. Însă inovația nu este o glumă. Ea trebuie țină cont de o nevoie neexploatată și prea puțin explorată. Cel care creează trebuie se sfatuiască mereu cu cunoscuții, cu oameni relevanți din industrie, având capacitatea de a ascultă fără a intră în discuție cu ideea lui și a ieși cu ideea celuilalt. Cu toate acestea, trebuie asculte toate părerile și construiască din ele acel avantaj competitiv format din oportunități și temeri ale consumatorilor. Oamenii sunt dispuși să plătească pentru lucrurile de care au nevoie sau pentru cele de care cred că au nevoie. Cu cât produsul este mai util și mai greu de replicat sau înlocuit cu altceva, cu atât prețul plătit va fi mai mare. Există o flexibilitate a prețului între anumite limite rezonabile însa în teorie, un diamant poate să valoreze exclusiv datorită unicitații lui. Ei bine, experiența ne spune că avantajul față de ceilalți vine în condițiile în care urmărim toate aceste teorii și nu punem mare preț pe partea materială a afacerii. Nu este doar teorie: succesul vine la cei care vor livreze ceva valoros pieței. Ceva cât mai greu de copiat sau înlocuit și dezvoltat continuu cu noi și noi inovații. Asta ar fi una din rețete, însa frumusețea este că mai sunt mii de alte rețete.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *