classroom-663437_1280

Avantajul față de concurență se bazează pe structura afacerii. Structura este formată din activitați, funcțiuni și resurse, capabilități. Ce reprezintă funcțiunile? Ce oameni ar trebui să lucreze în afacerea mea? Pe cine ar trebui să mă bazez?

În cadrul structurii afacerii, una dintre componente este reprezentată de funcțiuni. Adică oamenii care ar trebui să îmi reprezinte și să facă să funcționeze activitațile alese. Funcțiunile de bază sunt cuprinse în best practices, dar acestea tindse învechească într-un mod accelerat. Apar abordări inovative, care creează funcțiuni cum ar fi Chief Transparency Officer sau Chief Ecology Officer. Funcțiunile pot să poarte orice nume atâta timp cât ceea ce au de făcut este în stransă legatură cu activitațile definite și cu obiectivul strategic al afacerii. Mai mult decât atât, o anumită funcțiune poate să nu se identifice cu oamenii, prin acel titlu putând trece în timp, în mod ideal, toată lumea din cadrul afacerii. Suntem siguri dacă obiectivul principal este să se creeze cea mai transparentă afacere din domeniul financiar, fiecare persoană din management poate fie Chief Transparency Officer câte o luna sau câte trei luni. După un tur de firmă, putem alege în mod democratic cine este cel mai potrivit pentru funcțiunea respectivă. Important este aceste funcțiuni să se coreleze perfect cu diviziile, activitătile definite și evident să aibă la dispoziție resursele necesare. În altă ordine de idei, este important dacă voi numi pe cineva CFO sau dacă aleg externalizez această funcțiune. Cu siguranță, oricum ar fi, am nevoie de ea. La fel, stă la îndemână mea numesc leaderi de echipe la care să le asignez diverse task-uri care îmi rezolve probleme punctuale importante. Proiectele pot fi manageriate de project manageri sau de către șeful diviziei care le are în responsabilitate. Fărăîntrăm aici în amănunte, va trebui să avem grijă toate aceste funcțiuni să aibă în spate resursele necesare. Fără capabilitați, rămanem numai cu idealul. Partea frumoasă a designului structurii firmei este că dacă ținem cont de principii și de câteva reguli simple, putem inova aici la nesfârsit. Evident avem nevoie și de stabilitate, dar vorbim aici despre oameni obisnuiți cu schimbările, oameni cărora acestea le produc chiar satisfacții. Putem să aliniem 100 de caruțe la start, sau o singură caruță cu 100 de cai înhămati la ea. Ceea ce ne dorim însă este vizitii să conducă caruțele în aceeași direcție și să avem cai pentru fiecare căruța în parte. Alte lucruri importante sunt: pozițiile să permită oamenilor să își asume responsabilitați în legatură cu clienții, iar lanțul decizional să fie cât mai scurt posibil atunci când le este depasită competență. Probabil că cea mai importantă calitate a designului este să stimuleze comunicarea formală și informală între cei ce dețin funcțiunile. Despre activitați și capabilitați ca și structură a afacerii, în conversații separate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *