whiteboard-849812_1920

Un antreprenor bun alege afacerea în care se implică în funcție de oportunitățile care apar în zona lui de interes, nu oriunde în piață. Există cu siguranță antreprenori de succes care au investit în alte domenii decât cele în care au experiență, însă cazurile sunt foarte rare. Argumentele sunt solide și greu de demontat. considerăm mai întâi piața. Multe persoane pe care le cunoaștem par a se pricepe la tot și la orice. Această este însă o atitudine care ajută la socializare în cafenea, nu și la business. Există o diferență mare între a fi capabil discuți despre orice și a te pricepe cu adevărat la ceva anume. Obiceiurile de consum împărțite pe segmente de consumatori, complementele din piață și suplementele care fac ofertele competitive, nevoile satisfăcute din mai multe oferte puse la un loc ad hoc, secretele pieței pe care nu le descoperi decât dacă o studiezi sau faci parte din ea un timp îndelungat, toate acestea fac ca esența adevărată a unei piețe rămână ascunsă amatorilor. Cum poți inovezi pe o piață necunoscută? Dacă am consideră o piață în care oferta este conectată direct și simplu cu cererea, iar cererea este identificată fiind directă și simplă de către consumatori, ei bine dacă am numi această piață fiind „simplă”, va trebui căutăm cu atenție printre piețele cunoscute pentru a și așa ceva. Ofertele sunt alambicate, codificate, complicate, în așa fel încât și oferetele sunt proiectate atare. În cazul nostru: nevoia identificată este cea de finanțare, însă în spatele acesteia este de fapt nevoia de a construi un business solid care permită finanțarea. Aceasta din urmă este silențioasă, nu se vorbește despre ea. Continuăm vorbim despre finanțare și nu facem mare lucru în privința calității businessului. Și asta fiind parte din piață. Oamenii se conectează imediat la obișnuințele pieței. Mintea lor nu este obișnuită caute. investigheze. Mergem pe premisa piețele sunt experimentate și deci perfecționate în timp. Nu ne gândim au fost construite strâmb, datorită lipsei de creativitate și analiză structurală. Dar marea majoritate a piețelor nu sunt „simple”. Ele trebuie simplificate și acesta este izvorul pentru afacerile inovative. Internetul este mediul care face totul posibil. Cu ani înainte, singurul grup în care puteam diseminăm informații și culegem ceea ce se disemina acolo era grupul fizic. Oamenii cunoscuți. O dată cu apariția rețelelor sociale s-au deschis milioane de oportunități. Poze, articole, educație, domenii de interes, și câte și mai câte. Toate pot fi accesibile oricui și oricând. Putea mintea noastră conceapă așa ceva acum 20 de ani? Acum însă totul a devenit posibil. Trebuie numai ne adâncim experiența într-un domeniu cât mai specific. ne menținem mintea deschisă și  încercăm simplificăm produse si procese. Așa vom reuși stăm în frunte. rog, cât mai în față.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *