triangle-3125882_1920

Se spune prețul este stabilit de către piață. Cu siguranță pentru fiecare nevoie există un preț pe care consumatorii sunt dispuși îl plătească. Care este filozofia prețului în epoca inovației? Dar în cea digitală? Fiecare „value proposition” are filozofia ei. Consumatorul este dispus plătească pentru valoarea pe care o primește, fie este vorba despre timp, calitate, ușurință, simplitate, conveniență sau chiar prestigiu. Unii sunt dispuși plătească pentru a fi incluși într-o comunitate, iar alții plătesc pentru a face un bine social alături de satisfacerea nevoii. Se pare asta este tendința în ultimul timp. În inovație, se produce o transformare a filozofiei resurselor. Pot ofer un serviciu sau un produs către zeci de mii de consumatori în același timp, față de a oferi ceea ce am celor ce locuiesc în cartier. Pot folosesc aceleași resurse pentru a satisface foarte multe nevoi deodată și în cazul acesta costurile se diminuează foarte mult. Aceasta – contrar unor convingeri actuale – nu se întâmplă pentru a ne crește profitul ci pentru a crea o nouă piață cu mult mai mulți clienți față de cum eram obișnuiți. Și nu orice fel de clienți, ci clienți foarte satisfăcuți. Clienți care mai târziu vor cumpără și alte produse la fel de simple și convenabile ca primele și vor transformă afacerea întruna foarte scalabilă și foarte profitabilă. Așadar, țintele inovației noastre trebuie fie setate încă de la început în mod corect. Nu trebuie ne fie frică de volume și nu trebuie ne zgarcim la profit. Acesta va veni numai atunci când vom putea îl ignorăm. Vorbim despre un alt model de afaceri. Unul care rămâne la fel de strategic ca și cele clasice dar care generează valoare conform unei alte filozofii. Da, prețul este stabilit de către piață, dar este influențat de valoarea pe care o generează către clienți afacerea noastră. Pe măsură ce consumatorii vor înțelege digitalul este mult mai convenabil, acesta va câștiga teren. Nu în toate domeniile și nu pentru toate segmentele, însă îndeajuns de mult pentru a îndepărta granițele și a afecta societatea regional și chiar global. Ați putea spune limba și obiceiurile culturale sunt bariere pentru extindere însă acestea se vor estompa o dată cu trecerea timpului. Generația tânăra a scăpat deja de aceste complexe. Este o generație diferită, iar cei ce o consideră ciudată fac o mare greșeală. Noi, cei ce am clădit trecutul în mințile noastre suntem cei ciudați. Rămâne de văzut, însă acesta este sfatul nostru. Prețul nu mai este atât de important și construirea de comunități. Reușita, succesul, vin din această zona.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *