money-laundering-1963184_1920

Bugetul este un instrument folosit în special de corporații. Rolul lui este de a fi un reper continuu, atât pe planul veniturilor dar mai ales pe cel al costurilor. Ar trebui urmărit și de firmele inovative? Evident, ține de fiecare întreprinzător în parte. Măcar în două instanțe, acest buget există. Una este cea care privește începutul. Fiecare început are obligatoriu un buget, făcut într-un mod foarte aproximativ. Este totuși un buget și ar trebui urmărit și rectificat la 6 luni, în funcție de realitate. A două instanță este cea în care aplicăm pentru finanțare sau facem o investiție. Și cu această ocazie, scriem un buget, de dată această mult mai legat de realitate. Fiecare dintre cele două însă, conțin premise de creștere și își bazează premisele fie pe aprecierea pieții și a avantajului competitv pe de o parte, fie pe creșterea vânzărilor cauzată de investiția în active. Putem ignorăm aceste bugete? Și atunci cum urmărim evoluția firmei? Există păreri care spun urmărirea bugetului ar încetini procesul de creație, pentru oamenii tind nu mai fie creativi atunci când sunt stresați de cifre ambițioase. Noi credem legătură dintre buget și creativitate este legată strict de voință întreprinzătorului. Dacă urmărește bugetul cu discreție și atrage atenția celor care își depășesc alocațiile de costuri, nu afectează în nici un fel creativitatea. Dacă vrea încurajeze crearea unei insule de creativitate, poate izoleze o astfel de inițiativa însă chiar și pentru așa ceva va avea nevoie de un buget separat. Așadar, nu cred putem lucra în vreo afacere fără ținem cont de buget, însă depinde de noi nu exagerăm. Fiecare responsabil de poziție bugetară trebuie fie conștient de felul în care cheltuiește și dacă este cazul, de felul în care produce venituri. Secretul stă în cei care concep bugetul. Dacă este conceput de jos în sus și ajustat pe ici pe colo în ședințe de buget cu întreprinzătorul, atunci va fi considerat bugetul „nostru”. Dacă în schimb este construit de sus în jos, va fi considerat bugetul „lor” și „ei” vor trebui îl îndeplinească. Firmele inovative ar trebui aibă un buget de creație, însă tot buget se cheamă. Și asta pentru resursele sunt limitate și va trebui întotdeauna măsurăm utilizarea lor. Așadar, considerăm un buget un instrument necesar urmăririi costurilor în perioada de dezvoltare și atât costurilor cât și veniturilor atunci când generăm vânzări. Ne place sau nu, bugetul este necesar. Chiar dacă îl realizăm dar mai ales dacă nu o facem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *