implement-2372179_1920

Felul în care reușesc să transform planurile în realitate este o sursă primară de diferențiere. Credeați că este usor să executați o strategie? Am vorbit mult despre planuri strategice și foarte puțin despre capacitatea operațională. Operațiunile însă sunt o disciplină specială, foarte specializată. Numai cei care lucrează  în domeniu timp îndelungat pot să stapânească driverele. Teoria nu este nicidecum de ajuns. Marea majoritate a întreprinzătorilor sunt oameni de vânzări. Asa este normal, însa atenția lor trebuie sa fie împărțită. Fără experiența în operațiuni și dezvoltare de produse, toate avantajele noastre de vânzători nu valorează doi bani. În principiu, pentru a fi competititivi, ar trebui să avem ce să vindem. Așa că planurile trebuie să prevadă înca de la început felul în care vom rezolva această provocare. Intern sau extern. O vom rezolva intern, dacă putem motiva prieteni pricepuți din operațiuni sa ni se alăture. Problema este că în marea lor majoritate, acesti oameni au un alt model de motivare față de al nostru. Ei sunt mai pragmatici decât noi și ziua de mâine este mult mai importantă decât anul viitor. Pe de altă parte, marea lor majoritate sunt foarte interesați de binele social. Vor merge alături de noi dacă în scopul declarat al afacerii noastre se afla și un țel social. Abordarea externă presupune externalizarea operațiunilor și a dezvoltării de produse. Acest lucru nu este ușor, pentru că de multe ori vorbim limbi diferite. Este nevoie de o interfață care vorbește ambele limbi. Este nevoie de un translator. Merită însă toate eforturile noastre, pentru că execuția operațională poate să reprezinte un avantaj competitiv în sine. O caracteristică a afacerilor inovative este aceea că afacerile se dezvoltă anonim. Apoi apar deodată în piața și concurează cu jucatorii existenți. Dacă suntem în stare să executăm bine un plan strategic iar operațiunile reprezintă un motor care funcționează uns, nu ar trebui să ne pese prea mult de concurenți. Capacitatea de execuție operatională creează în sine un blue ocean pentru afacerea noastra. Orice investiție  în această direcție este absolut justificată. Este deosebit de important ca mecanismul să fie simplu și să funcționeze fără multe „bug”-uri. Un mecanism bun pus la punct este un avantaj strategic. Gandiți-vă cum se compară doi producători identici pentru consumatori, unul având în spate un mecanism simplu care consumă puține resurse și unul care are în spate o mare durere de cap, consumatoare de timp și bani. Da. Capacitatea de execuție este sursa unui avantaj competitiv. Orice capabilitate greu de copiat este una solidă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *