creative-2449720_1920

Indiferent de situația specială a fiecărei afaceri, vă vom sfatui întotdeauna să fiți echilibrați. Așa sunt sfatutile primite pe net. Ca să nu greșim cumva. Adevărul însa e că sfatul poate fi nuanțat în funcție de caz. Putem defini mai multe tipuri de afaceri: orientate către produs, orientate către piață sau afaceri echilibrate. Secretul nu este care competență sa o considerăm mai importantă, ci pe care sa o considerăm mai actuală în funcție de moment. Vorbind despre o afacere inovativă, începem probabil să dezvoltam o platformă sau un produs. Evident că dezvoltarea de produse va fi mai importantă decât celelalte. Alocăm atât resure materiale cât și atenție sporită acestei activitați. Ajungem cu produsul în piață și începem să îl testăm. În acest moment, modelul de business este implicat până peste cap. Culegem sugestii și rafinăm oferta. Suprasolicităm motoarele operaționale. Le verificăm potențialul. În momentul în care suntem gata să vindem volume, punem accent pe vănzări. Toata lumea se concentrează pe piață. Pe mixul de produse și pe preț. Pe felul în care livrăm valoare pieței. Vindem cu toții, mai degrabă decât exclusiv forța de vânzări. Toți trebuie să dăm suport celor angajați in vânzări. Knowledge-ul despre ceea ce vindem este 80% din succesul vânzării. Una peste alta, nu putem să activăm o funcțiune sau alta în funcție de etapa prin care trecem. Ce putem face însa, este să constientizăm cu toții ce este mai important pentru afacere într-un moment anume. În cadrul afacerii, indiferent de momentul prin care trecem, fiecare funcțiune se poate face foarte utilă, chiar daca nu este sub lumina reflectoarelor. Evident, este un element de cost, dar nu putem ignora „rotunjimea” unei afaceri doar pentru că nu este o prioritate într-un moment anume. Peste toate funcțiunile, o importantă constantă o are strategia. Și când spunem strategie, ne referim și la marketingul strategic. Este o muncă continuă să te poziționezi corect. Să te asiguri că creezi o afacere suplă, care să lovească piața acolo unde o doare mai tare. Așadar, avem o umbrelă mereu deschisă, care acoperă una sau alta dintre activitați, în funcție de faza prin care trecem. Să ne amintim: nu trebuie să considerăm că una sau alta dintre ele este mai importantă. Decât pentru moment. Toți pot contribui substanțial la succes. Numai să vrea. Și să vrem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *