student-849824_1920

To search or not to search? Asta este întrebarea. Pentru un research, pentru a avea rezultate utile, trebuie respecte anumite reguli. Lăsând însă regulile la o parte, ar trebui facem tot ce putem pentru a ști ce se întâmplă în piață, înainte de a începe ne facem planuri în legătură cu această. Pentru început, ne întoarcem la sfatul care spune trebuie fim experimentați în piața pe care o abordăm. Experiență noastră ne ușurează eforturile. Imaginați  ar trebui adunăm informații dintr-o piață complet necunoscută cu care am avut de a face numai în calitate de consumatori. Rezultatele acestei cercetări, dacă este făcută cu profesionalism, pot fi relevante, însă numai pentru cei avizați. Celorlalți nu le vor spune decât lucruri punctuale, pe care nu le pot lega între ele. spunem informațiile despre piață vor trebui se refere la existența altor jucători locali sau globali. Este mai ușor identifici jucătorii globali decât pe cei locali. Este mai simplu atunci când jucătorii sunt mai mari și mai complicat atunci când ei sunt mai mici. Atunci când căutăm în piață este bine știm folosim rezultatele. Rezultatele vor trebui utilizate în funcție de calitatea lor de a fi semnificative. Sincer, preferăm lipsa informațiilor decât niște informații irelevante care nici nu știm de fapt cât sunt de irelevante. Lipsa concurenților sau prezența lor, poate crea confuzii. O piață în care nu există nimeni, ar putea nu fie o piață. Ea ar putea fie interpretată greșit și încercările de a inova ar putea nu fie absolut deloc folositoare. La fel de bine, o inovație se poate dovedi de mare calitate într-un loc gol, în care nu există jucători. Probabilitatea însă este mult mai mică. Digitalizarea înseamnă de fapt adaptarea la nouă realitate a unei piețe existente. Așa prezența unor alți jucători poate fi un semn bun. Este de ajuns acei jucători nu se substituie problemei sau nu nimerească rețeta potrivită. Afacerile sunt extrem de specifice. Ne-am obișnuit cu business-urile în care ceea ce conta în primul rând era „location, location, location”. Modelul de business a mai multor comercianți ar trebui fie oarecum identic iar diferența o facă însușirile fizice. Inovația însă este complet diferită. Aduce un nou „edge”, prin modelul de afaceri și produsele puse la dispoziția pieței într-un fel sau altul. Așa cercetarea fie ea și ad hoc are o mare valoare, însă pentru întreprinzători experimentați. Pentru ceilalți rămâne un lucru bifat. Și poate o sursă de educație.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *