petanque-1227758_1920

Experiența în afaceri este la fel ca orice experiență. Are nevoie de timp și rodaj pentru a se consolida. Cât trebuie să dureze pentru a deveni relevantă? În principiu, timpul petrecut la cârma unei afaceri aduce îmbunătățiri minore în timp. În funcție de cât este întreprinzătorul de orgolios, el poate să învețe din greșeli sau să le considere întâmplări nefericite. Din acest motiv, businessul nu este o știință. Pentru a se putea comporta ca atare trebuie să avem ambiția de a învăța din greșeli și a ne educa dinte sursele disponibile. Există oameni care pun întrebări și oameni care merg cu greșelile până la capăt, spunându-și ca sunt greșelile lor și sperând ca timpul va confirma ca greșelile sunt de fapt coincidențe. Pentru a întelege de ce este atât de greu sa devii un „world class entrepreneur”, trebuie să înțelegi dinamica eșecului la nivelul firmelor. S-a împământenit ideea că să eșuezi rapid este cel mai bun lucru pe care îl poți face însă această sintagmă este înțeleasă gresit. Este cu adevarat bine să îți înțelegi greșelile cât mai repede dar de la a-ți îndrepta greșeala și până la a eșua este cale lungă. Așadar, felul în care întreprinzătorul devine experimentat sau nu, depinde de felul lui de a fi, de capacitatea de a transforma greșelile în lecții și de a corecta traseul atunci când este greșit. In felul ăsta, întreprinzătorul poate să treacă printr-o singură afacere din care să învețe foarte mult sau poate să treacă prin zece afaceri fără să învețe mai nimic. Totul depinde de personalitatea fiecăruia, de educația lui si de flexibilitatea de care dă dovadă. De-a lungul experienței mele, mi s-a întâmplat să dezvolt o casă de brokeraj pe care in final am vândut-o unei bănci străine. S-ar putea spune că a fost o afacere de succes. Adevarul este însa că am făcut aproape toate greșelile care se puteau face. Capitalismul nostru tânăr din anii 90 este singurul care a făcut ca finalul sa fie fericit. În același fel, am încheiat o afacere transferând gratuit parțile sociale celor care s-au ocupat de ea timp de 7 ani cu succes. Doi ani mai târziu, afacerea a dat faliment. Poate semăna cu un eșec dar după părerea mea a fost un mare succes. Pănâ când a dat faliment, desigur. De foarte multe ori, afacerile se sfârșesc neașteptat si finalul nu pune etichete. Ăsta este motivul pentru care va trebui ca numărul de eșecuri și succese să  fie analizat foarte bine. Niciodată nu ști de fapt care a fost adevărul, daca nu întrebi direct. Din acest motiv, o analiza digitală trebuie sa conțină foarte multe variabile. Toate acestea la un loc pot întregi un profil care altfel ar putea fi conturat în cadrul unei discuții. Trăim însa în era digitală. Și acesta este felul în care un astfel de proces devine extrem de „affordable” unui numar foarte mare de întreprinzători.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *