feedback-2849603_1920

De-a lungul funcționarii unei afaceri, spunem cu tărie cel mai important lucru este generăm cash. Cum rămâne atunci cu profitul? Există o coreleție directă între ele așa cum ne-ar place credem? Am spune nu. Există situații când generăm cash în fiecare zi și în aceeași perioada înregistrăm pierdere, așa cum există perioade în care generăm mult profit însă rezervele de cash se reduc văzând cu ochii. Cea mai des întâlnită este cea de-a două situație. Putem vindem din ce în ce mai mult și încasăm din ce în ce mai târziu contravaloarea mărfurilor vândute. Dacă prețul este mai mare ca costul bunurilor vândute, atunci generăm profit. Ba chiar putem genera profit din ce în ce mai mare. Din păcate, pentru continuăm plătim în același ritm pentru bunurile și serviciile cumpărate, însă nu mai încasăm ceea ce am vândut la fel de repede, cash-ul din conturi va scădea simțitor. Spunem atunci afacerea noastră consumă cash. Există și situația inversă când vindem din ce în ce mai puțîn , într-un volum care nu ne asigura acoperirea cheltuielilor fixe și în același timp încasăm prețul bunurilor vândute din ce în ce mai bine. Spunem atunci afacerea generează cash. Evident situația descrisă mai sus este mai bună decât situația descrisă înainte însă ambele cazuri pot duce mai devreme sau mai târziu la faliment. Așa întreprinzătorul trebuie fie atent la ambii indicatori: atât la profit cât și la cash și orice ar face trebuie măcar își păstreze cash-ul constant. Situația ideală este faci profit rezonabil și generezi destul cash încât îți poți acoperi obligațiile curente. Pentru exemplificare, dăm situația conturilor Amazon: banii de la clienți se încasează în avans, atunci când se comandă un bun. Amazon nu are stocuri proprii în așa fel încât nu imobolizeaza bani acolo. Ia bunurile de la furnizori și le plătește după 90 de zile, iar afacerile lui cresc zi de zi, creștere care nu s-a oprit niciodată. Iată cum amazon generează din ce în ce mai mult cash în timp ce pierderea se adâncește în fiecare zi, e adevărat, cu un ritm în scădere. Până ajungem avem modelul de afaceri al lui Amazon însă, ținem cont de termenele de plată și de încasare în așa fel încât afacerea noastră genereze cash sau în cel mai rău caz, consumul scadă zi de zi. Una peste altă, cel mai important lucru este măsurăm exact evoluția afacerii in așa fel încât știm mereu ce ne așteaptă. Și când.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *