startup-2850272_1920

Întreprinzătorul este o personalitate complexă. Se spune trebuie în primul rând aibă spirit antreprenorial. Este însă de ajuns? Se pare nu este de ajuns. Oricum, nu este de ajuns pentru afacerea aibă șanse mari de succes. Și asta pentru în ziua de azi, întreprinzătorul trebuie facă față tuturor provocărilor. În primul rând trebuie știe coaguleze resurse. Atât umane cât și resurse materiale. Trebuie știe recruteze și motiveze oamenii, dar mai întâi ar trebui dea afacerii o tentă pozitivă. Trebuie convingă toți interlocutorii scopul afacerii este unul bun pentru comunitate sau pentru societate în general. Numai așa poate îi motiveze pe ceilalți cu adevărat. Apoi întreprinzătorul trebuie aibă abilitatea coagulării resurselor materiale. Trebuie înțeleagă ce îi trebuie și mai trebuie înțeleagă ce poate atragă și ce nu. Trebuie înțeleagă existența „sharing economy” și accepte alianțele pe un mod de viață. Mai departe, trebuie transforme ideea în realitate. Trebuie creeze un model de afaceri care genereze valoare. Există o distanță între concepție și execuție. Dacă întreprinzătorul este un bun manager, va trebui câștige experiență în execuție. Dacă este un bun executant, va avea nevoie de calități manageriale. Operațiunile și coordonarea lor vor trebui fie și ele o competență de baza a întreprinzătorului. Acesta va trebui aibă expertiză în domeniul în care activează. Va trebui cunoască piață, va trebui cunoască consumatorii și nevoile lor. Nu în ultimul rând, întreprinzătorul va trebui știe organizeze vânzările. Am văzut multe afaceri care erau construite în jurul produsului iar mai devreme sau mai târziu au trebuit se adapteze pieței. La fel de bine am văzut afaceri construite pur comercial care au făcut aforturi dezvolte un produs adaptat nevoilor pieței. Dacă toate aceste capabilități sunt necesare, întreprinzătorul ar trebui în ultimul rând învețe înțeleagă cifrele. Afacerea nu poate fi condusă într-o singură dimensiune. Ea trebuie condusă având și evidență lucrurilor pe care le facem. Întreprinzătorul va trebui înțeleagă lucruri simple: principii elementare ale contabilității, diferența dintre plăți și încasări versus venituri și cheltuieli și influență cash-flow-lui în activitatea firmei. Va trebui înțeleagă câțiva indicatori privind lichiditatea, furnizorii cliențîi și stocurile. Va trebui ca în final înțeleagă costurile și alocarea lor activităților. Deși acestea nu sunt toate lucrurile pe care trebuie le știe întreprinzătorul, credem ar trebui aibă bazele fiecărei activități. Și asta pentru a avea succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *