art-board-game-challenge-163064

Principalele forțe care influențează în procesul de construire a avantajului competitiv sunt cele ale concurenței, clienților și furnizorilor. În afară de aceștia însă, mai sunt influențat de către forțe externe care îmi pot da planurile peste cap. ne referim aici la cadrul legislativ, la obiceiurile consumatorilor și la alte bariere de intrare. Cadrul legislativ este considerat un factor exterior afacerii noastre și chiar așa și este. Însă asta nu înseamnă el nu definește într-o anumită măsură ce putem și ce nu putem face. În funcție de țară în care investim, va trebui la un moment dat verificăm stabilitatea legilor care ne interesează și în primul rând dacă există legi care reglementează ceea ce vrem facem. Afacerile inovative vor avea mereu de furcă cu legile pentru de obicei, legile se scriu pentru afaceri consacrate. Dacă nimic nu reglementează afacerea noastră acest lucru poate fie și bun și rău. Bun, pentru nu avem restricții și rău pentru aceste restricții pot apară oricând. Oricum, este bine facem această cercetare, chiar și ad-hoc, pentru a nu ne trezi la un moment dat în poziția de a fi blocați sau de a fi obligați schimbăm radical modelul de business. Un alt element important este legat de obiceiurile consumatorilor. Un produs care se vinde foarte bine într-o provincie sau într-o țară poate avea probleme în altă regiune. Și asta fie pentru nu este în pas cu nevoile consumatorilor, fie aceste nevoi nici nu sunt percepute ar există. Un sexy club la poartă unei mănăstiri sau o casă de modă într-o țară arabă pot fi idei proaste, chiar dacă teoretic nevoia există în percepția noastră. Deși o afacere depinde foarte mult de sentimentul și intuiția întreprinzătorului, asta nu înseamnă acesta este izolat în gândirea lui. Va trebui fie foarte deschis la ceea ce se întâmplă în jur, măsoare și evalueze continuu comportamentul pieței în care vrea investească. Continuăm analiză forțelor care influențează felul în care aleg creez și vând cu existența barierelor de intrare. Chiar dacă uneori ele par inexistente, adevărul este cu cât acestea sunt mai înalte, cu atât afacere ce reușește le depășească este mai greu de copiat și va avea mai mult succes. Ele țin de elementele care definesc avantajul competitiv. De resursele din spatele acestuia. O afacere pe care o poate face oricine, indiferent de educație și de experiență, va avea o mare provocare aibă succes pe termen lung. O afacere care necesită o investiție masivă în capitalul social reglementat sau in active, clădiri, mașini, sau echipamente sofisticate, o afacere care acumulează mult knowledge, avestea vor fi greu de replicat iar barierele de intrare sunt considerate a fi foarte înalte. De multe ori acești factori externi sunt neglijați, majoritatea întreprinzătorilor analizându-i numai pe cei interni. Se dovedește însă uneori, această analiză ajută și nu e bine fie ignorată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *