chess-316658_1280

Orice afacere face ce știe întreprinzătorul mai bine, sau uneori ceea ce întreprinzătorul crede este oportun facă în acel moment. Este o realitate pe care teoria nu o poate schimba. Ce poate teoria însă facă, este ne țină pe drumul drept. ne structureze gândirea strategică în așa fel încât toți caii tragă căruța în aceeași direcție. În direcția stabilită de către obiectivul strategic. Și pentru asta, unul din lucrurile importante îl reprezintă alegerea activităților pe care le vom întreprinde. Există o bună practică în ceea ce privește departamentele obligatorii ale unei firme. Dar dincolo de bună practică, ne gândim la ce ar putea facă companiile inovative pentru ca interesele sale fie satisfăcute. Dacă o companie are și țintă promovarea energiei regenerabile, probabil ar trebui aibă un departament sau un comitet de ‚ecologie”. Dacă o afacere din domeniul financiar are focus transparență și corectitudinea în relație cu clienții, ar trebui aibă un departament sau un comitet de „transparență”. Desigur, o companie comercială ar trebui aibă o divizie de vânzări, dar poate mai potrivit ar fi aibă un departament de outsourcing, care monitorizeze activitatea unei forțe de vânzări externalizate. Activitățile unei firme pot fi virtuale sau digitale la fel de bine cum pot fi reale. Există companii care au ajuns foarte mari, a căror schemă organizatorică este extrem de simplă dar care lucrează aproape integral cu externalizări. Iar companiile externalizate au la rândul lor activități complexe în zona de interes. Structura activităților variază deci în funcție de complexitatea afacerii dar și în funcție de gradul de inovare al business-ului. În extremă, o companie se poate ocupa numai de management, în condițiile în care absolut totul, atât operațiunile cât și partea comercială sau dezvoltarea de software sunt externalizate. La celălalt capăt al lanțului sunt afacerile care domicilieaza toate diviziile sub un singur acoperiș. Totul depinde de riscurile pe care întreprinzătorii sunt dispuși și le asume, de gradul de control pe care întreprinzătorii se gândesc îl vor avea asupra afacerii proprii. Din nou, revenind la inovație: dacă întreprinzătorul găsește cai de a înlocui controlul asupra operațiunilor cu motivarea directă a diviziilor externalizate, dacă reușește realizeze cei specializați conduc mai bine decât el divizii specializate și dacă este gata împartă valoarea cu aceștia, atunci succesul este garantat. Un avantaj suplimentar este timpul diviziilor specializate poate fi umplut cu alte contracte pe termen scurt în așa fel încât producă un venit suplimentar. Oamenii devin mai motivați, având de a face cu o paleta mai largă de produse și servicii decât pe cele proprii. Calitatea echipelor definește succesul acestora. Totul depinde de alegerea întreprinzătorului. Acestea au fost activitățile. Despre funcțiuni și resurse, vorbim in conversații separate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *