ants-1169349_1920

Orice afacere ar trebui să aibă un fir roșu. Dacă avem mai multe fire, de mai multe culori, este greu să fim conștienți . Ce ne facem cu deciziile care se contrazic? Suntem obișnuiți să ne pierdem în detalii. Este normal, având în vedere că atenția noastră este limitată. Nu ne putem conecta și reconecta în mod repetat la o strategie care nu este clar articulată. Atunci când nu avem un fir roșu pe care să îl urmăm, stingem incendii zilnice, pentru că acestea nu dispar niciodată. Fiecare dintre angajați lucrează pe proiecte, pe care le stabilesc de obicei împreună cu întreprinzătorul sau managerul, acestuia din urmă revenindu-i sarcina de a coordona toate task-urile din firmă în așa fel încât afacerea să poată merge înainte. Putem lăsa tot acest proces în sarcina întreprinzătorului și să ne bazăm pe „geniul” lui  pentru urmărirea firului roșu, sau putem formaliza acest proces, descriind în cuvinte simple ceea ce avem de făcut. Există varianta în care strategia este descrisă numai pentru o parte a afacerii, cel puțîn la început. Este o variantă utilă, atâta timp cât afacerea este descentralizată și va fi greu să convingem fiecare leader de proiect să se alinieze la o singură strategie. Trebuie să spunem că avem o experiență proastă cu afaceri în care firul roșu nu există în mod formal. Spunem în mod formal, pentru că întreprinzătorul are mereu un fir roșu în minte, fie că conștientizează asta, fie că nu. Afacerile care nu discută despre strategie măcar o dată pe lună, se îngroapă în detalii operaționale și zeci de proiecte diferite. Rezultatul este că oamenii se frustrează datorită detaliilor operaționale pe care trebuie să le raporteze sub diverse forme și mai mult, managerii se frustrează pentru că trebuie să raporteze unui Board alte detalii disparate și trebuie să fie mereu pregatiți să promoveze diverse proiecte fără  legatură între ele și pe care el nu le consideră prioritați. Toți știm că există un stil de management al fiecăruia, care bun sau rău, trebuie să fie respectat. Fiecare task are viața lui și momentele lui în care suntem pregătiți să acționam. Așadar, un „roadmap” pe termen de cel puțin trei luni, ne poate ajuta să ne organizăm timpul și proiectele. Dacă nu o facem, ne putem aștepta ca la un moment dat, deciziile de business ale anumitor zone să între în conflict. Este o situație care nu ramâne de obicei fără urmări, indiferent cât de repede și bine o rezolvă. În mod ideal, ar trebui să știm cu toții încotro se îndreaptă căruța. În felul asta vom putea să  înhămăm caii în același capăt și să ne asigurăm că ne îndreptăm cu o viteză anume către direcția bună.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *