battle-black-board-game-411207

În toate domeniile apar contradicții între modele noi și modele consacrate, cea mai elocventă fiind marea „schismă” dintre credință și  știintă.. Așa cum s-a dovedit până acum, analizând aceste contradicții, observăm că ele se regăsesc numai în amănunt, iar la nivel de imagine globală, cele doua concepte reprezintă unul și același lucru. Așa se întâmplă și cu conceptele noi și vechi la nivel de business. În ultimul timp afacerile inovative s-au distanțat din ce în ce mai mult de afacerile clasice, însa din punct de vedere al filozofiei de business, totul a rămas neschimbat. Numărul mare de afaceri inovative a reușit să creeze o categorie aparte și din acest motiv, cei implicați au început să ceara reinventarea principiilor existente, aplicate noului gen de afaceri. Concret, dacă la nivel inițial, ambele tipuri de business se inființeaza în același mod, atât crearea echipei cât și ideea inovatoare ar trebui să aibă aceleași caracteristici. Planificarea strategică trebuie să țină cont de specificul fiecarei afaceri însa la nivel de noțiuni de bază, gândirea strategică trebuie să treacă prin aceleași etape. Modul de organizare al activitații este altfel și modelul de afaceri este total diferit. Identificăm mai departe doua tipuri de afaceri inovative: cele care creeaza valoare numai la nivel de idee și cele care creează valoare începând cu ideea, continuând cu continuțul și până la livrarea valorii catre piață. Prima categorie este similară cu afacerile de „trading” din comerțul tradițional. De obicei, acestea nu au nevoie de „clasic” abordând numai simplificarea sau scurtarea satisfacerii nevoii din piată, fără a inova consistent ceea ce se livrează efectiv. Cea de a doua categorie îmbină expertiza prezentă astăzi în afacerile clasice și digitalizează abordarea acestora. Se inovează atât la nivel de produs cât și la nivel de proces de livrare. Vorbim deci despre cazul în care clasicul merge la pachet cu inovarea și despre cel în care inovarea rezolva numai o nevoie de suprafață,  lăsând afacerile complicate să livreze de fapt continuțul. Există evident o tendință de a acorda mai mult credit tinerilor pentru ideile ieșite din rutină. Tinerii sunt mai „proaspeți” și psihologic nu sunt afectați de cutumele businessului clasic. Ei vor fi independenți însa puțin timp până când ideea se integrează int-un model de afaceri care necesită expertiză. Apoi, afacerile cer din nou adaptarea întreprinzătorilor clasici înspre inovație. La fel ca în alte domenii, din nou, cei care se adaptează noului au de caștigat în timp ce întreprinzătorii cu inerție mai mare rămân captivi lumii „vechi”. În piață este loc pentru orice tip de expertiză,  cu condiția ca ea să fie pusă în practică cu pasiune.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *