pawns-3467512_1920

Ce este strategia? Ce este un plan al afacerii? Cum se definește strategia afacerii? Cum ar trebui arate strategia firmei?Strategia este un set de acțiuni corelate care te fac mai bun decât concurență. Strategia este greșit înțeleasă fiind un demers teoretic. Este de fapt foarte practică. Încă de când concepem o afacere, cu sau fără voia noastră stabilim un fel de strategie. Este posibil fie una pe termen scurt, dar este foarte posibil fie chiar pe termen lung. Cu siguranță în anumite aspecte este concepută pe termen mai îndelungat. Strategia informală ne spune cum trebuie acționăm pentru a oferi clienților produse sau servicii mai bune decât ale concurenței. Trecând la nivel formal, strategia reprezintă un plan, care cuprinde acțiuni cât mai clare. Ea se aplică afacerii și întreg și componentelor acesteia atunci când ele sunt definite. Ne spune cum ar trebui structurat modelul de afaceri în așa fel încât țină cont de dinamică clienților potențiali, a furnizorilor și a competitorilor. Strategia ne învață concepem funcțiuni și stabilim activitățile pe care le vom pune la punct. Ea ține cont de resursele necesare desfășurării optime a afacerii. Strategia cuprinde un studiu al pieței, chiar dacă el este făcut ad-hoc. Ea cuprinde experiența celor care o scriu și se bazează pe presupuneri despre viitor. Presupunerile vor trebui aibă legătură cu piața și vor trebui fie cât mai realiste. Planul strategic trebuie conțină ținte. O țintă globală, numită obiectiv strategic și mai multe ținte secundare care compuse trebuie totalizeze obiectivul. Fiecare secțiune a afacerii trebuie contribuie la îndeplinirea țintelor, fiind aliniate în spatele obiectivului strategic. Alinierea componentelor afacerii este extrem de importantă, pentru fiecare dintre ele contribuie într-o anumită măsură la îndeplinirea planului. Fie îl denumim plan de strategic, strategie sau plan de afaceri, el trebuie conțină mai mult sau mai puțin aceleași lucruri. Evident planul scris la începutul afacerii diferă de cel scris după un an, însă singura diferență este in al doilea caz avem pe ce ne bazăm, în timp  ce la început, totul este bazat pe presupuneri. Indiferent de momentul conceperii lui, planul despre care vorbim va trebui conțină cam aceleași elemente. Partea narativă, textul, este foarte important. Pe baza textului se elaborează modelul financiar, adică se compun niște rapoarte financiare previzionate care ne vor spune care sunt resursele care trebuie alocate pentru realizarea obiectivelor. Mai mult decât atât, se stabilesc pașii care trebuie efectuați pentru a ajunge la rezultatul final. Planul strategic îl poate realiza oricine, ba chiar este obligatoriu îl elaboreze cei implicați in afacere. Planul financiar aferent îl realizează specialiștii pe baza textelor. Chiar dacă pare complicat, el crește exponențial șansa de a avea succes și scade probabilitatea erorilor in lanț. Oricine va dori scrie un plan, va beneficia cu siguranță de suport.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *