entrepreneur-696976_1920

Sfaturile se referă la perioadele de emulație. Ce fac atunci când am o idee și trebuie să o implementez? Cum să implementez un proiect nou? Dar cine întreabă cum trebuie să se comporte atunci când nu are nici o idee? Recunosc că nu m-am întrebat niciodată cum să trec printr-o perioadă sterilă. M-am întrebat însă cum pot să traversez o perioadă, știind că în cateva luni lucrurile vor arăta altfel. N-am crezut niciodată că o perioadă sterilă poate să dureze mai mult de trei luni. Poate pentru că acesta a fost intervalul în care am promovat o idee noua. Recunosc, am avut un sistem. Sistemul era copiat de la o companie americană împortantă, care astăzi, după 15 ani este chiar și mai importantă. O dată la trei luni, așa zisul „tren” plecă din gară. Încărcat cu o idee extraordinară sau nu, plecă din gară cărând în vagoane cea mai buna idee inventată o dată la trei luni de către toți membri echipei. Evident că existau mai multe idei. Însa există un proces de selecție care se asigură că doar cea mai bună se urcă în vagoane. Compania americană era Medtronic. Recunsc că am încercat pe proprie piele acest sistem și a funcționat timp de 12 produse, inventate o data la trei luni. În acel moment a trebuit să oprim trenul, pentru că compania gâfâia, fiindu-i greu să implementeze produse cu atâta viteză. Astazi, mă uit la acea companie și văd că este leaderul industriei, deși am pornit in 2003 de pe locul 11. Poate că sistemul chiar merge. Oricum, acesta nu este singurul sistem. Secretul este consecvența și focusul pe aceeași piată. Povestea este despre o consistența a ofertei care să ajute la poziționarea în mintile clienților țintă. Nu putem avea această strategie, în cazul clienților universali. De fapt, nici nu există clienți universali. Există clienți mici care vor ajunge mari. Există clienți săraci care pot ajunge clienți bogați. Toate piețele sunt astăzi avide de produse. În special de produse digitale. Singurul secret este să inovăm produse care să servească nevoia consumatorilor. Produse care să le economisească timpul, să le îmbunătățească stilul de viață. Așa trecem peste perioadele sterile. Inovând. Adoptând un proces și tinându-ne de el. Dăcă cu această tehnică nu reușim să ieșim din „depresie”, înseamna că avem o problemă personală care nu poate fi rezolvată cu metode tehnice. Trei luni este o perioadă clasică Pot fi si șase luni, și patru sau cinci. Mai mult, este deja prea mult. Asta este sfatul pentru perioadele sterile: scapăți de ele. Transformați-le in perioade fertile!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *