achievement-18134_1920

În principiu, furnizorii vor fi întotdeauna flexibili. Pentru vor vândă. Chiar și dacă incidental anumite vânzări vor fi încasate mai târziu, sunt tot vânzări. Singurul motiv pentru care furnizorii vor fi foarte abrupți este cel în care se tem pentru integritatea clientului. Cum evităm asta? În primul rând trebuie ne asigurăm păstrăm comunicarea deschisă. Răspundem la toate telefoanele și dacă nu suntem sunați un timp suspect de lung, sunăm chiar noi. Păstrarea legăturii cu cei față de care avem datorii este extrem de importantă pentru liniștea lor. Chiar dacă unii ne amenință – pentru nu au alte instrumente – este bine aibă pe cine amenințe. În primul moment în care întrerupem comunicarea, pentru furnizor este un semnal dialogul s-a încheiat și fiecare trebuie treacă la fapte. Ne trezim apoi cu linia de credit blocată, livrările sistate și din această situație este foarte greu ieșim. Sigur, asta se poate întâmpla chiar și dacă comunicăm, însă mult mai rar. Este bine avem mereu o alternativă. Un al doilea furnizor de la care cumpărăm măcar 10% din necesar chiar dacă condițiile nu sunt la fel de bune. Ne putem întoarce mereu la acesta alternativă dacă relația cu furnizorul de baza este compromisă. ne întoarcem deci la situația inițială. Am avut o perioada în care am experimentat vânzări mai mari cu condițîi de creditare a clienților mai relaxate. Asta ne-a deteriorat capitalul de lucru creând un necesar mai mare. Între timp am solicitat un credit, sau am ajustat condițiile de încasare a creanțelor însă va dura până când cash flow-ul va reveni la normal. Până atunci a trebuit lățesc cu întârziere tot felul de datorii pe termen scurt. Va sfătuim organizați o campanie de informare a celor către care aveți datorii și  îi informați despre motivele intarzierelor.Marea majoritate a furnizorilor vor accepta o reeșalonare a datoriilor acumulate în condițiile în care reluați colaborarea normală în paralel. Creem deci o datorie finită, care va fi stinsă în tranșe, într-o anumită perioadă. Nu va speriați: sunt situații uzuale prin care trec majoritate afacerilor mai devreme sau mai târziu.Trebuie încercați mențineți discuții cordiale cu toată lumea. Toți trec prin situații asemănătoare și sunt de obicei înțelegători. Transparența și onestitatea au fost întotdeauna în avantajul întreprinzătorilor și i-au servit în multe circumstanțe. Aceasta este una dintre ele.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *