refugees-1015294_1920

Planurile sunt doar planuri. Businessul nu este o știința exacta în așa fel încat orice aproximare este facută doar în funcție de bunul simt. Dacă însă diferența este între profit mare și pierdere consistentă, atunci va trebui să facem ceva în legatură cu asta. Vorbim aici despre faza operațională, nu despre faza de restructurare care vine dupa mai multe eșecuri. În primul rând, se investighează felul în care a fost întocmit bugetul. Există obisnuință ca atunci când firma are o pierdere mare, să întocmească un buget optimist de venituri pentru că cheltuielile bugetate să fie consistente. Mai apoi, bugetul se reface, cheltuielile fiind deja făcute. Nu este o variantă bună totuși pentru că nu aduce managementului decăt temporar o anumită relaxare. Pentru ca businessul să mearga bine, este nevoie de transparență și încredere între Board și management. O dată incălcată această încredere, relația dintre părți este deteriorată Așadar, să zicem că am investigat întocmirea bugetului și am observat că este bine construit. Înseamnă că este ceva greșit în execuție. Mixul de produse, prețul, studiile de piață – dacă există – în definitiv, este posibil ca strategia să fie greșită. Asta dacă sunt diferențe mari între buget și realizări. Dacă realizările nu ajută la atingerea țintelor financiare și dacă pe aceste ținte s-au bazat toate investițiile și cheltuielile ulterioare, atunci avem cu adevarat o problemă. Trebuie să reluăm discuțiile strategice cât mai rapid și să redefinim planul. Cu cât reacționăm mai repede cu atât mai bine. Este posibil ca afacerea să fie mult prea orientată spre interior și să nu surprindă experiența consumatorilor. Atunci este posibil ca structura activitaților și funcțiunilor să nu fie cea potrivită și atunci vom face ajustări organizaționale. Este la fel de posibil ca segmentarea să nu fi fost destul de amănunțită sau să nu fi fost facută deloc. În acest caz am încercat să vindem produse generice unei categorii mari de clienți. Mai mult, este posibil ca echilibrul între dezvoltare și vânzări să fi fost viciat în timp iar refacerea acestuia să presupună decizii de business. Avem aici o problemă: întreprinzătorul va trebui să recunoască schimbarea pe care trebuie să o faca și să poată să instruiască oamenii, cei care au fost învățati cu o anumită cultură, să facă lucrurile altfel. Atunci cănd execuți o strategie,încrederea este extrem de importantă însa dacă strategia nu este potrivită, va trebui să ai o anumită flexibilitate. Schimbarea devine o constantă in firmele inovative. Exista atâtea variabile încat planurile nu pot fi valabile prea mult timp. Așa că indiferent dacă facem sau nu planul, va trebui să mergem mai departe. Făcând însă schimbari. Atunci când simțim că trebuie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *