question-2309042_1920

Situațiile tensionate pot să apară oricând și în orice loc. Indiferent de cultură, indiferent de calitatea oamenilor, o problemă de principii sau convingeri poate să disturbe activitatea eficientă. Cum tratăm acest gen de probleme? Cu răbdare, ar spune filozoful. Cu sau fără rabdare, situațiile sensibile trebuie tratate cu atenție și cu grijă. Echilibrul emoțional de la locul de muncă, este deosebit de important pentru toate celelalte aspecte, primul dintre ele fiind motivația. La un moment dat, fostul CEO de la Medtronic, a venit guest speeker la unul din cursurile de la Harvard. Ne-a povestit că pe vremea când lucra la altă companie, au fost anumite puncte de vedere diferite între el și CEO. Atât de diferite încât echipa era împărțită în două și fiecare dintre cele doua jumătați credeau în alte principii. L-am întrebat, cât a durat până când a scos neînțelegerea la iveală? Mi-a răspuns: 10 ani! Păi dacă CEO-ul de la Medtronic a așteptat 10 ani ca să-și vocalizeze frustrarea, mă întreb cât de repede ar trebui să stricăm noi echilibrul într-o firma împărțită în convingeri. Asta se întamplă de obicei atunci când o persoană importantă se distanțează la un moment dat, luand de partea ei un număr semnificativ de oameni buni. Totul depinde din nou de curajul și apetitul de risc al întreprinzătorului. Eu aș dezamorsa tensiunea imediat, cu riscul plecării unui număr mare de oameni. Cred însă că este mai bine să tăiem răul de la rădacina cât mai repede și că o situație de acest fel poate să faca mult rău firmei. Altfel spus, boală lungă, moarte sigură. Cunosc alți întreprinzători, pe care îi admir pentu competențe și ambiție, care ar lăsa lucrurile să se liniștească. Apoi, prin manevre abile ar reusi să vorbească cu fiecare dintre cei „radicalizați” și i-ar aduce pe drumul cel bun. Apoi, în sfarșit, ar scăpa de cel care s-a împotrivit inițial. Este posibil ca asta sa fie varianta castigătoare, dar e posibil să fie și prima. Totul depinde de cât de hotărât este întreprinzătorul și de maturitatea cu care tratează situația. Există cazul evident, în care revoluționarii au dreptate. Acesta este cel mai dificil. De obicei, chiar dacă admitem că am greșit, este aproape imposibil să mai lucrăm cu leaderul revoluționarilor. Ideal ar fi să ne cerem iertare și totul sa revină la normal. Dacă facem asta însa, celălalt reacționează de obicei greșit și încearcă să profite de situația creată. Este genul de greșeală de business care nu are nimic de a face cu sfaturile sau cu tehnica, dar este influențată de erori de comportament. Ăsta este motivul pentru care credem că este greu să faci afaceri. Greu, dar merită.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *