battle-board-game-challenge-209640

Simplitatea este cel mai complicat lucru pe care afacerea ar trebui să îl descopere. Toate afacerile de succes sunt simple. Sensul lor poate fi ușor explicat într-o propoziție. Cum putem ajunge la simplitate? Experiența ne spune există multe rute pentru simplificarea afacerii. Putem începe cu începutul. Va trebui să întoarcem ideea pe toate părțile până când vom ajunge la o soluție simplă pentru consumator, indiferent cât ar fi de complicată pentru noi. În cazul în care nu reușim să ajungem la rezultatul dorit, va trebui să ne apucăm de treabă și să sperăm că informațiile pe care le vom acumula pe parcurs ne vor ajuta să ajungem la formulă dorită. Să nu uităm că uneori nu știm exact ce avem de făcut pentru că nu înțelegem cu adevărat nevoile pieței, deși credem că o facem. De-a lungul procesului de înființare a activităților și funcțiunilor, este nevoie să culegem multe informații în legatură cu clienții și cu obiceiurile lor de consum. Activitatea de research poate continua prin întalniri și discuții cu diverși jucători din piață. Putem testa simplitatea propunerii noastre în funcție de cât de ușor este recepționată de interlocutori. Din când în când ar trebui facem un exercițiu și să încercăm să articulăm o declarație strategică. Dacă o putem face fără efort și putem așeza în câteva fraze tot ceea ce dorim să facem, cui ne adresăm și cum vom fi mai buni decât concurența pentru clienții noștri, înseamnă că suntem aproape. Întreprinzatorul înțelege în sufletul său dacă a ajuns sau nu la simplitatea ideii. Întelege atunci când forțează nota și când o porțiune din declarația strategică este greu de crezut. La ce ne folosește însă simplitatea modelului de afaceri? În primul rând, ceea ce livrăm este bine primit de către piață. Este descifrat ușor și asimilat direct de către consumator. Īn al doilea rând, modelul este simplu de livrat. Totul se aliniază operațional și toată lumea știe cu ușurintă ce are de făcut. Știm resursele de care avem nevoie și știm cum să le punem la treabă. Nu în ultimul rând, atunci când prezentăm ideea cuiva, acela spune „wow!” ar fi trebuit să mă gândesc la asta! Să nu înțelegem greșit și să confundăm simplitatea afacerii cu simplitatea mecanismului. Un ceasornic poate fi considerat extrem de simplu atâta timp cât merge perfect și îmi arată fără greșeală ora exactă. Nu știu dacă am fost destul de simplu în exprimare, însa simt că ar trebui să mă opresc să nu complic mai mult lucrurile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *