pencil-1209528_1920

Numele unei firme nu este important. Mult mai important însa este brandul care se construiește în timp. El poate purta orice nume atâta timp cât construcția brandului se face corect. Ce înseamnă asta. În mare, construcția unui model de afaceri trebuie facută în mod conștiincios. Trebuie să avem un plan bine pus la punct dar mai întâi, acest plan trebuie să fie unul solid. Propunerea de valoare făcută pieței ar trebui să fie simpla și directă. Clienții potențiali ar trebui să descifreze ceea ce li se propune din prima, fără a fi nevoie de deducții logice de care lumea nu are timp. În contextul asta, ar trebui să se stabileasca numele pe care il va purta aceasta propunere făcuta pieței. Dacă ne bazăm pe inspirația întreprinzătorului, putem avea rezultate mixte. Din acest motiv ar trebui să ne bazăm pe aportul unui specialist. Fiecare domeniu are expertiza lui, așa cum fiecare knowledge base are specialiștii ei. Există multe companii cu nume puțin inspirate care datorită unei strategii inspirate dar in special datorită excelenței operaționale, au reușit performanțe de calitate. Mă întreb oare unde ar fi ajuns afacerile despre care vorbim daca ar fi avut și nume mai inspirate. Dacă vorbim despre excelența operațională și evoluție bună în pofida unui naming greșit, putem vorbi și despre performanța unor afaceri care au un nume extrem de inspirat însă nu performează de loc din punct de vedere operațional. Acestea sunt cazuri mai rare și nu aș putea spune că prefer o situație sau alta, însa deși numele este important, mai importantă este execuția. Trăim într-o era digitală și fiecare afacere trebuie să aibă și un domeniu web. In mod ideal ar trebui să avem și un nume de domeniu potrivit, însa asta nu trebuie să reprezinte criteriul dupa care alegem brandul. Probabil că cea mai simplă abordare este cea legată de nume. Putem să testăm în primul rând numele și în al doilea rând locul de unde provine afacerea. La fel de bun este și domeniul căreia i se adresează, afacerea de baza în care se implică sau felul în care se desfașoară businessul. Oricum ar fi, ar trebui să fie „self explanatory”. Un nume bun, un model de afacere potrivit, pasiune și excelența operațională. Dacă la toate astea le mai adăugam și strategie, putem spune că avem un model de succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *