snap-839997_1920

Aceasta este o eroare care se întâmplă frecvent. Produsul meu să fie prea evoluat pentru piață. Se întâmplă însă și la case mai mari. Știti câți ani a fost Apple în anonimitate? Zece ani. Spiritul creativ are o caracteristică: nu se pune in acord cu piața. De fapt, el nici nu știe că există piață. Creează numai pentru nevoile lui. Va trebui să luăm acest spirit și să îl adaptăm vremurilor noastre, dacă vrem să reușim. Nu vrem să fim ca Van Gogh, care nu a vândut nici măcar un tablou de-alungul vieții. Le-a dăruit pe toate fratelui său și câtorva prieteni. Apoi a devenit geniul pe care îl știm cu toții, dupa sfarșitul tragic, într-un spital de nebuni. Așadar, ce este de făcut pentru a pune inovațiile noastre în acord cu vremurile? Mai întai avem nevoie de o minte clară. O minte care sa vadă prin piața asa cum un RMN vede in interiorul corpului uman. Acea persoană poate să spună cu aproximație cât este de pregătită piața pentru un anumit produs. In cel mai rău caz, putem face un test. Apoi, putem configura un produs mult mai simplu care să ne îndrepte în aceiași direcție însa cu pași mult mai mici. Piața ar trebui educată dar în același timp ar trebui să ne dea înapoi resurse pentru a dezvolta in continuare. Putem avea un plan de doi-trei ani în care să lansăm produse din ce în ce mai sofisticate până când ajungem la idealul nostru. Produsele inovative vor trebui să treacă mai întâi prin faza de early adoption. Sunt anumite reguli care se aplică acestei piețe și acestea vor trebui respectate dacă vrem să avem succes. Asta este însa numai teorie. Suntem în stare să sesizăm incompatibilitatea dintre produs si piață? Ne lasă entuziasmul să facem pași mici mai întâi? Daca publicul din țara căreia mă adresez nu percepe valoarea înca, este posibil ca o tară mai evoluată să o facă. Asta este norocul de a nu trăi în țara cea mai evoluată din punct de vedere al inovației. Pe de altă parte, dacă vorbim de „healthcare” există țări asiatice în care inovațiile au ajuns mai repede ca în America. Și asta pentru că piața de healthcare este atât de reglementată în țările dezvoltate încât inovațiile nu au cum sa razbată. Iată deci un exemplu în care inovația are mai multe șanse în țări mai puțin dezvoltate. Una peste alta însa, majoritatea piețelor nu se comportă așa. Va trebui să ținem cont de acel research dat presei de Harvard Business School acum câțiva ani în care se spune că dintre toate caracteristicile unui produs din cele studiate timp de 30 de ani, timingul pieței a fost caracteristica care a influențat cel mai mult succesul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *