maze-2264_640

Avantajul față de concurență nu vine din neant. El este produsul resurselor de care dispun sau de care pot dispune la un moment dat. Ținem cu adevărat cont de resurse atunci când ne croim strategia? Resursele de care dispun la un moment dat îmi definesc strategia. Resursele pot fi cele disponibile sau cele dorite, în cazul în care le pot obține. Nu va vom sfătui vreodată va limitați numai la resursele disponibile într-un anumit moment dar nici fiți suprarealiști cu dorințele voastre. fii rezonabil cu așteptările tale este ceva relativ. Nimeni nu ne poate spune exact ce înseamnă fii rezonabil cu adevărat. Este o problema de ambiție personală și de putere a imaginației fiecăruia. Va trebui însă stabilim perioade definite de timp în care vom încerca obținem resurse și începem cu ceea ce am obținut în momentul respectiv. De cele mai multe ori ai un plan este mult mai important decât nu ai nici unul. Despre ce resurse vorbim? Păi multe dintre ele se traduc în bani. Vorbim aici în primul rând de resurse materiale. Mai sunt resurse de inovație care trebuie create de către întreprinzător, prin politică lui de stimulare a creativității. Și nu în ultimul rând vorbim despre resurse de inteligență de un fel anume: academică, emoțională și alte categorii necesare afacerii pe care o promovez. În principiu, resursele acestea din urmă ar trebui fie primele puse la un loc, pentru a crea condițiilerecrutării” capitalului. În general, echipa este cea mai valoroasă resursă. Diversitatea ei, relevanță competențelor membrilor ei și nu în ultimul rând angajamentul acesteia. Multă lume vorbește despre resurse materiale în primul rând însă părerea noastră este acestea nu sunt relevante în absența unei echipe diverse și competențe. În special în afacerile din domeniul inovației, acolo unde „activele” sunt reprezentate de knowledge iar cele corporale sunt inexistente, membrii echipei de întreprinzători devin extrem de importanți. O idee valoroasă care contribuie la atragerea competențelor necesare este legată de alianțe. Astăzi, fiecare ar trebui facă ce știe mai bine. Au trecut vremurile când făceau cu toții de toate. Atunci nu există specializare, există numai oportunitate. Totul este mai structurat astăzi. Înțelegem cu toții progresăm rapid și toți vrem ținem pasul cu ritmul din ce în ce mai rapid al schimbării. Resursele de baza sunt reprezentate de cei adaptabili. De cei capabili privească schimbarea cu relaxare, și cum este parte a realității pe care o trăim. Atâta timp cât ignorăm strategia și ne imaginăm este mai important fiu rapid sau extrem de flexibil, teoria vine din urmă și ne sugrumă într-un moment sau altul. Dacă sunt consistent cu teoria resurselor și flexbil în același timp, nu încape îndoială voi avea succes. Așadar, putem vorbi despre avantaj competitiv atâta timp cât el derivă din resursele existente. Altfel, totul rămâne o teorie dificil de aplicat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *