close-up-1224273_1920

Există o polemică în privința diverselor categorii de actori. O dată se spunea „clientul nostru este stăpânul nostru”, alteori mulți au spus creșterea valorii acționarilor sau asociaților” este cea mai importantă. Care este adevărul? Se pare rămâne la latitudinea convingerii fiecăruia dintre noi. Întrebarea nu este care categorie este mai importantă, ci cărei categorii ar trebui îi dăm mai multă importantă pentru ca astăzi avem mai mult succes. Este evident nici o afacere nu poate supraviețuiască fără cunoască îndeaproape nevoile clienților și piața căreia i se adresează. Dacă ar există numai clienții, aceștia ar fi cu siguranță cei mai importanți. Ce ne facem însă cu faptul există actionarii sau asociații? Ei sunt cei care investesc în afacerea noastră și cei care au anumite așteptări în privința câștigurilor. Putem  îi ignorăm și nu spunem ar putea fi cei mai importanți? Se pare nu. Cel puțin ne va fi greu le-o spunem în față. Cine ar mai fi? Angajații noștri. Cei care fac totul fie posibil. În ultimul timp, afacerile complexe, cele din domeniul inovației, au nevoie de competențe cât mai multe și cât mai evoluate. Se pare astăzi, forța de muncă este cea mai insuficientă resursă, chiar mai puțin disponibilă decât banii. Înclinăm deci balanța către angajați. Mai există alte componente ale mediului in care ne desfășurăm afacerea? Unii ar spune da. Comunitatea căreia ne adresăm. Cu problemele și necesitățile ei. Societatea înconjurătoare care are nevoie de noi. Se pare cei care compun aceste comunități nu mai sunt dispuși cumpere cu ușurință produse și servicii de la cei cărora nu le pasă de mediul înconjurător. Așadar, iată încă o componentă care tinde participe la împărțirea importanței. Întrebarea este: avem nevoie de o ierarhie? Sau putem acordăm importantă cuvenită fiecărei categorii iar atunci când suntem puși luăm o decizie in privința uneia sau alteia dintre ele judecăm de la caz la caz? Se pare asta ar fi soluția. Nu există răspunsuri bune și răspunsuri mai puțin bune. Există priorități pe diverse teme, iar întreprinzătorul este cel care decide de fiecare dată cine are prioritate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *