pawns-3467512_1920

Concurență este forță principala situată în afară afacerii care îmi influențează modelul de afaceri. Celelalte firme similare le tratăm separat dar cum rămâne cu celelalte industrii care concurează? concurează cu adevărat? Ce trebuie fac în cazul lor? Nu știu dacă ocupați fiind cu celelalte afaceri care activează în aceeași industrie, mai avem timp și energie ne ocupăm și de alții. Și totuși concurență există, chiar dacă nu ne preocupă. Carefour lansează carduri de credit. Alibaba lansează Alipay iar EMAG vinde absolut orice, inclsiv credite de consum. și exemplu, în China cardurile de credit sunt și inexistente. Visa și Mastercard au ratat startul și nu au intuit amploarea pe care o va lua Alipay. Astăzi, chinezii plătesc cu telefonul în timp ce noi ne chinuim sărim peste cardurile de credit. De ce? Pentru le avem. Ce au toți acești jucători față de o banca clasică? Au baze de date. Au foarte mulți clienți și au milioane de tranzacții. Unii chiar zilnic. Cum tratăm această provocare? Ce putem face o depășim? Păi problema este nu prea putem o depășim. În schimb putem profită de ea. Putem ne adăugăm un milion de clienți la cei o mie pe care îi avem deja. Dar cum? Fiind afaceri inventive, ne gândim inovăm. Prin alianțe. Prin co-branding sau pur și simplu renunțând la brandul propriu în cazul vânzărilor prin canalul respectiv. Orice jucător din altă industrie vrea o porțiune din profiturile pe care le fac alții dacă asta ii este la îndemână. Cu această ocazie ei caută o platforma gata creată pentru a distribui produsele sau serviciile dorite. De obicei, ne fiind core business, aceștia nu doresc mult profit din afacerile noastre. Trebuie însă plătim pentru accesul la o baza de date uriașă, baza de date căreia ii putem apoi vinde multe alte produse, fără a trece totul prin partenerul nostru. Parteneriatul este deci strategia cu care putem contracara concurență uriașilor din alte industrii. Altfel, cei care doresc produse specializate vor le cumpere de la un specialist. De acea categorie de clienți nu trebuie ne temem. Trebuie folosim produsele noastre elementare pentru a obține un număr mare de clienți potențiali. O alianța cu marile companii care au tangență cu domeniul nostru nu ne poate aduce decât beneficii. Ce facem cu cei care vând șampanie în florarii? Ne asigurăm floraria cumpără șampania de la noi. Sper nu v-ați gândit vindeți flori în magazinele de băuturi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *