connect-1586220_1920

Unul dintre principiile unei afaceri Human este acesta: nu dăm niciodată întâietate profitului înaintea scopului final al afacerii. Scopul final trebuie fie social, îmbunătățească viață comunității. Cum facem creem o afacere cu potențial de a crea profit sau valoare? În primul rând al afacerilor Human, stă inovația. Ea este singurul proces care poate asigure deodată cele două condiții: afacerea satisfacă un scop final social pe de o parte și fie capabilă genereze profit pe de altă parte. Inovația trebuie se manifeste la trei nivele: la nivelul ideii, la nivelul modelului de afaceri și la nivelul „business propozition”, a propunerii de afaceri către consumatori. Pentru început, ideea trebuie provină din cunoașterea pieței pe de o parte și din prospețimea gândirii raționale pe de altă parte. Numai o minte antrenată vadă în viitor poate identifice o nevoie care nu este satisfăcută complet. Este greu de crezut ideea poate satisfacă o nevoie neidentificată, așa cum este greu de crezut inovația se va manifesta integral la toate nivelurile. Însă o minte antrenată în domeniul inovației poate combine experiență cu viziunea pentru a găsi o soluție inițială. Dacă ideea a fost identificată, va trebui ca în paralel agregăm valoarea pe care această o va strânge în jurul ei, din „bucățile” de valoare existente în piața care satisfac parțial nevoia sau satisfac o nevoie complementară. Altfel spus, dacă consumatorul va rezolva o anumită nevoie mai repede decât o făcea până acum sau mai bine, el va fi dispus plătească. Un preț cât mai mic dacă este vorba despre o nevoie primară, sau un preț mare dacă este vorba despre o nevoie mai sofisticată, care integrează consumatorul în lumea viitorului. Această este valoarea pe care un consumator este dispus o plătească, pentru rezolvarea unei probleme ce poate fi identificată cu comunitatea din care provine. Având ideea inițială și valoarea finală, putem continuăm cu dezvoltarea modelului de afaceri astfel încât costurile aferente produsului, procesului sau serviciului fie cât mai reduse în condițiile păstrării calității. Reducând costurile, vom putea vinde produsul final la un preț cât mai mic care garanteze acoperirea costurilor fixe ale afacerii și un profit destinat dezvoltării modelului. Dacă discutăm despre scală, este posibil valoarea se acumuleze în afacere fără ca această fie prea repede profitabilă. Totul este în regulă atâta timp cât există potențialul unui profit viitor si o ruta cât de cât sigură înspre acesta. În cazul în care nu avem certitudinea prezenta a generării de profit viitor, afacerea trebuie regândită, în așa fel încât inputul fie recuantificat sau resursele ce intervin pe parcursul modelului de business fie reduse. Scopul final este valoarea finală pe care piață este dispusă o plătească fie mai mare decât costurile iar ritmul inrolarii clienților îmi ofere o certitudine constanța afacerea va atinge la un moment dat pragul de rentabilitate. Așadar, acesta este un principiu Human al afacerii: niciodată nu luăm decizii în favoarea profitului, defavorizand scopul final social. Experiența noastră ne spune numai așa putem crea valoare pozitivă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *