unicorn-3791460_1920

Viziunea noastră despre afacerea pe care o conducem poate avea diverse forme. Ne putem imagina de exemplu o poziție dominantă într-o anumită zona geografică. Putem stabili în trei ani vom fi între primii trei jucători ca și cotă de piață. Putem de asemenea avea o viziune în privința calității, spunând vom oferi pieței cea mai bună calitate din piață, urmând creăm valoare în consecință, adică cerem un preț mai mare decât cel cerut de către concurență noastră. În acest caz nu mai este importantă cota de piață sau volumul de vânzări. Există companii care au stabilit în următorii trei ani vor avea o creștere a vânzărilor de cel puțîn 10% pe an, trimestru sau semestru. La fel în cazul profitului, a costurilor sau a prețurilor. Indiferent care ar fi obiectivul meu pe termen mediu și lung, trebuie asigur se poate corela cu activitatea mea prezența, există o înțelegere a acestuia la nivelul afacerii mele și la nivelul consumatorilor potențiali. Pentru indiferent de cât de ambițios vreau fiu, va fi mereu o corelație între obiectivul meu, angajați, resurse disponibile și piață. Un aspect important este cel care privește destinația acestui obiectiv. Cine îl folosește? Cine trebuie îl cunoască? În principiu, atât angajații, cât și investitorii, clienții și furnizorii ar trebui afle care este obiectivul companiei. Nu în detaliu, desigur, însă natură obiectivului transmite mesaje importante către piață, atâta timp cât afacerea mea menține acest angajament și ajunge își concentreze acțiunile către țintă stabilită. Obiectivul ajută prin natură lui evoluția afacerii. Ajută alegerile și sacrificiile pe care le facem din când în când. Ajută fim consistenti iar eforturile noastre strategice fie continue. O dată pe an, fiecare întreprinzător ar trebui organizeze o sesiune strategică. Uneori este de ajuns o perioada de introspecție, alteori o ieșire la masă și de cele mai multe ori, un weekend de brainstorming alături de persoane cheie din firma. Oricare ar fi obiectivul și orice natură ar avea acesta, un obiectiv generat în comun cu alții va fi mai valoros decât unul decretat de o singură persoană. Atunci când toți îmbrățișează obiectivul și simt o bucățică din el este al lor pentru au contribuit la definirea acestuia, obiectivul devine unul comun pentru care marea majoritate a angajaților sau partenerilor trag din greu. Depinde de ambiția fiecăruia dintre noi definim natura și amploarea obiectivului pe termen lung. Mai important este însă creadă cât mai mulți în el. Și in realizarea lui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *