piggy-bank-3117656_1920

Atunci când începem o afacere, ne gândim la ceea ce vom face. În planurile noastre este loc de produse, servicii, piață, clienți si nevoi nesatisfăcute. Nu există loc pentru concurență, însă atunci când ne cautăm spațiu disponibil, este bine să fim atenți. Cea mai simplă strategie a afacerilor inovative este strategia „blue ocean”. Investim într-o piață nouă, într-o nevoie care există dar nu este constientizată încă de consumatori. Cum se creeaza însă acest ocean albastru? Cine a permis formarea lui? De obicei discutăm despre o țară anume. Ori chiar daca produsele și serviciile sunt disponibile în alte țări, ele nu au ajuns în țara noastră. Este aceasta o greșeală a concurenței? Putem considera jucatorii din alte țări ca fiind concurenți? Uneori da, uneori nu. Doar atunci când există concurență în țara mea de operare dar jucatorii de aici s-au concentrat pe altă zonă a industriei? Dacă au făcut asta pentru ca sunt prea mari, ocuparea unei zone specializate de către mine, poartă numele de flancare. Îmi aleg un spațiu suficient de mic pentru a rămâne neinteresant pentru jucatorii mari și destul de mic pentru a putea fi apărat. Apoi inovez produs dupa produs, până când mă afirm ca stapânitor al acelui loc și nici un leader nu mă poate ajunge din urmă, chiar dacă ar vrea. Dacă spațiul meu din piață este disputat de jucatori de talia mea, îmi va fi mai greu să mă împun. De obicei creez o funcționalitate deosebită care mă scoate în evidență, dar întotdeauna va trebui să fiu atent la resurse. Nu trebuie să mă lupt cu cei care au resurse ce provin din alt business. Teoretic, ei concurează numai între ei, lasând pentru noi locuri mai strâmte. Așadar, va trebui să avem ochii deschiși către oportunități. Este posibil să nu vedem ocazia de la început și să o abordam pe parcurs, dar este la fel de bine să profităm de spațiul disponbil din piață. Este posibil ca pe o anumită piață, concurența să sesizeze oprtunitatea însa să nu se poată desprinde de preocupările actuale. Ăsta este cazul în care trebuie să profităm și să ne focusăm pe o activitate anume. Epoca digitală este la început. Facem parte dintre primii pionieri care vor trebui să evolueze o dată cu piața. Este momentul să ocupăm piețele. Putem să o facem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *