arrows-1229845_1920

În afacerile inovative, în special în afacerile digitale, obiectivul principal ar trebui fie distribuirea costurilor fixe către un număr cât mai mare de clienți în așa fel încât produsul devină foarte ieftin și disponibil aproape oricui. Cum rămâne însă cu profitul? O afacere va trebui genereze valoare. Valoarea nu înseamnă profit imediat. Valoare poate însemne și potențial pentru profit. Dacă considerăm de cuviință profitul rămână cliențilorîn mare măsură pentru a le asigura dezvoltarea – nu putem spune afacerea noastră este proastă. Putem însă spune afacerea noastră dezvoltă o anumită comunitate care în viitor poate ea însăși genereze multă valoare pentru societate. Atâta timp cât afacerea noastră își acoperă costurile de funcționare și are o perspectiva bună pentru a genera la un moment dat profit, cred ne putem consideră norocoși și de multe ori satisfăcuți. Nu spunem toate afacerile vor trebui fie afaceri sociale însă credem acesta este viitorul. Distribuind valoare comunității și deservind nevoile foarte multor clienți în același timp, se creează o platforma solidă pentru mai apoi, vindem produsul următor unei mase de consumatori pe care deja i-am câștigat. Se pare în orice piață se lucrează cu un activ anume denumit: ÎNCREDERE. Această se câștigă folosind un instrument numit GENEROZITATE. O dată câștigată, aceasta va trebui folosită cu atenție, fără a riscă o pierdem. Pentru încrederea se câștigă extrem de greu și se pierde extrem de repede. Așadar, primul nostru obiectiv ar trebui se numească ÎNCREDERE. Următorul obiectiv ar trebui se numească VOLUM cât mai mare și în cele din urmă putem spera  la un moment dat, obiectivul nostru se numească PROFIT. Din acest moment totul depinde de întreprinzător și de norocul pe care i l-a oferit viață. Acest PROFIT putem alege îl distribuim în mare parte societății, alimentând rezolvarea unei probleme care inhibă dezvoltarea, sau îl reînvestim în dezvoltarea afacerii la un nou nivel. Dacă ne apropiem de pensie putem îl ținem pur și simplu pentru nevoi personale, însă aici se va încheia un ciclu. Așadar, revenim la întrebarea principala: dacă primul nostru produs este vândut în așa fel încât creștem numărul de clienți și nicidecum pentru a face profit, ce vom face cu produsele următoare? Depinde de strategie: le putem vinde pentru a deschide o altă rută a pieței sau putem alege facem profit. Însă rețineți: putem face mult mai ușor bani, dacă mai întâi am semănat încredere. Dacă alegem procesul în care ne concentrăm mai întâi pe profit, este posibil ne facem singuri viața extrem de grea. Este adevărat, abordarea ideală costă mai mult la început. Dar aduce roade bogate mai târziu.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *