dominoes-1615704_1920

În fiecare dintre noi există dorința de a avea succes. Accepțiunea generală este succesul înseamnă o valoare de piață  mare. Succesul înseamnă dominația unei piețe. Ce înseamnă de fapt succesul și ce putem speră în legătură cu el? Cercetările din domeniu arată civilizația a parcurs în secolul trecut mai multe faze: a fost la început faza industrială, în care tot ceea ce a contat a fost o producție numeroasă. Cu cât fabricile au produs mai mult cu atât au înregistrat un succes mai mare. A urmat apoi faza excelenței operaționale în care în afară de volum a început conteze și calitatea. Câștigători au fost japonezii, și națiunile disciplinate care au putut implementeze sisteme care încurajau calitatea. Mai recent , prin anii 70 a apărut un nou curent care s-a numit „marketing și publicitate”. Au câștigat atunci cei care au știut ce vor clienții și care au reușit își plaseze strategiile și produsele în cel mai potrivit mod. Nu putem spune vremurile au venit și au trecut, însă mai degrabă, fiecare faza a îmbogățit-o cu noi atribute pe cea dinainte. Putem spune a urmat valul .com și astăzi ne aflăm probabil în faza AI, artificial inteligence. Am făcut toată această apologie pentru a demonstra posibilitățile de a avea o afacere foarte mare au scăzut pe măsură trecerii timpului. Au crescut însă posibilitățile oricui de a crea o afacere mică dar extrem de valoroasă pentru piață. Astăzi, secretul succesului stă în inovație. Inovația constituie nouă „valoare” prețuită în lumea afacerilor, după volum, disciplină și calitate, marketing și viteză de execuție. Dacă la toate acestea adăugăm inovația, vom avea un tablou aproape complet al succesului de astăzi. La toate acestea se mai adaugă un element extrem de important care previzionăm deveni decisiv în perioada următoare: binele general. Binele comunității din care facem parte și al societății în ansamblu. Se pare valoarea pe care s-a bazat evoluția rasei noastre a fost puterea de a socializa, puterea de a face lucruri în comun. Suntem siguri aceatsa va rămâne mereu o valoare fundamantala și în consecință va trebui ne legăm succesul de ea. Așadar, nu spunem afacerea noastră nu poate fi mare. Spunem doar acesta nu mai poate reprezenta un scop în sine. Sunt extrem de multe variabile care pot face o afacere fie unică și totul începe cu inovația. Se pare afacerile care au crescut foarte mult în ultimul timp au de a face cu socializarea, cu felul în care membrii societății se conectează între ei într-un fel sau altul. Pe de altă parte, au câștigat cei ce au acționat dincolo de granițe. Putem inova oriunde în lume însă piață este mult mai pregătită asimileze noutățile în occident. Oricum, în țări mai evoluate din punct de vedere al nivelului de trăi. Dar din nou, atâta timp cât rămânem conectați la nou, vor există milioane de posibilități de a face o afacere corectă de care beneficieze în comun membri societății. Indiferent de dimensiune, vom fi mulțumiți cu ceea ce am realizat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *