chess-3012481_1920

Din punct de vedere strategic, clienții și furnizorii sunt la fel de importanți ca și concurență directă. Avantajul competitiv ne ajută și în relația cu competitorii însă și în cea cu clienții și furnizorii. Care este dinamică relației cu clienții mei? Clienții tind împartă valoarea creată de mine în sensul ar dori o porțiune cât mai mare din ea, pentru ei. Tradus, asta înseamnă vor plătească cât mai puțin dacă nu cumva sunt motivați plătească cât mai mult. Mai vor produsele și serviciile cumpărate, imediat și le-ar plăcea plătească la termen și nu cu banii jos. Un aspect important este clienții noștri nu acordă atenție ofertelor gratuite. Un client inteligent știe nimic nu este gratuit. Și mai știe dacă plătește puțin pentru un lucru valoros, mai devreme sau mai târziu, cel care vinde va da faliment. Încă un lucru legat de preț: nu există concurență bazată pe prețuri mici. Dacă reacționăm la un război al prețurilor prin a scădea și noi prețul, suntem pe o pantă alunecoasă pe care nu o vom mai putea urcă. Pierdem noi și competitorii noștri, câștigă oarecum cel care are mai multe resurse financiare și își permite vândă ieftin având un model care îi generează costuri minime. Câștigă clienții, însă numai pe termen scurt pentru scade repede calitatea produselor sau serviciilor prestate odată cu dificultatea de a acoperi costurile. Deci sfatul nostru este nu intrați in războaie decât ajustând oferta, îmbogățind-o și făcând-o unică, de nerefuzat. Revenind la relația cu clentii, ce ne dorim noi de la clienții noștri? Vrem își dorească atât de mult cumpere de la noi, încât nu ne compare mereu cu concurența. Vrem fie dispuși plătească un preț mai mare, eventual un premium care acopere riscul procesului nostru de inovare. Pentru nu putem inova numai produse de succes. Iar acest proces are costurile lui. În orice caz, un avantaj competitiv solid garantează o relație câștigătoare între noi și clienții noștri. Toate atributele unui avantaj competitiv bine construit și bazat pe surse certe, activități și funcțiuni bine puse la punct, vor consolida relația dintre noi și clienții noștri. Strategiile de fidelizare îi vor ține apoi aproape și îi vor face promotori ai afacerii noastre. Asta este dezideratul fiecărei afaceri și dacă urmărim o strategie bine pusă la punct, avem toate șansele de câștig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *