tic-tac-toe-1777859_1920

Nu am un fir roșu. Nu știu încotro să merg și cu toate astea merg înainte. Oare? Oare nu merg în dreapta și apoi în stânga? Oare nu merg înapoi la un moment dat? Care sunt reperele care îmi ghidează ruta? Întrebarea este legitimă. Am văzut foarte multe businessuri care rulau la ralanti, fără să se îndrepte către un obiectiv ales înainte. Filozofia lor era că funcționează cât de cât coerent pentru că la un moment dat să profite de o oportunitate care va apărea. Uneori merge și strategia asta. Unii sunt norocoși de oportunități incredibile. Însă la nivel de sfaturi trebuie să acționăm ca și cum nu există noroc. Orice moment este un moment bun pentru a alege un obiectiv pe termen lung. Numai că această alegere vine la pachet cu alinierea tuturor resurselor în spatele acestui obiectiv. Este adevărat, afacerea nu poate fi orientată în lipsa unui far călăuzitor. Este motivul pentru care există farurile. Partea bună a strategiei este că ea este gratuită. Ba mai mult, strategia bine aleasă aduce multe economii de costuri. Aduce o eficiență a cheltuirii resurselor fără de care viața independentă a afacerii noastre ar fi mult mai scurtă. Imaginati-vă că avem un punct în care vrem să ajungem. Orientăm afacerea în acea direcție și aproape tot ce facem începând de astăzi facem pentru a duce businessul în punctul final. Evident că pentru asta întreprinzătorul trebuie să aibă permis de conducere. Însă degeaba are permis de conducere dacă nu știe unde trebuie să meargă. Politica de marketing, publicitate, preț, produs, functionalități, și alte lucruri care presupun cheltuirea de resurse, trebuie să ajute poziționarea noastră viitoare în mintea consumatorilor pe care i-am ales. Există zicala care spune că dacă nu știm încotro ne îndreptăm, este posibil să nu ajungem niciodată acolo. Și pare a se aplica in practică. Cereți sfaturi până când aflați ce aveți de făcut. Găsiți toată teoria și practica în magazia noastră de knowledge. Puneți-o apoi la lucru și stabiliți obiectivul. Peste trei ani, cinci ani sau poate peste zece ani, va trebui să știți unde trebuie sa ajungeți. Dacă sunt mai multe obiective care vi se par la fel de importante – cum ar fi profitul și creșterea – va trebui să alegeți unul principal. Sunt obiective care sunt în conflict la fel cum altele merg mână în mână. În cazul acesta stabiliți un obiectiv principal și mai multe obiective secundare. Nu trebuie să fie prea multe ca să nu pierdeți focusul. Oricum, sunteți un pas înainte pe drumul strategic. Daca îi întelegeți importanța, veți ajunge la capăt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *