board-game-933165_1920

Furnizorii și clienții sunt cei cu care împart valoarea pe care o generez în piață. Ce forță pot avea furnizorii în relația cu mine? Dar eu în relația cu ei? Furnizorii se împart în mai multe categorii: sunt cei care îmi asigura utilitățile și funcțiunile de suport. Pe aceștia îi tratez într-un mod standard însă vom vedea și în cazul lor intervine strategia. Mergând la a două categorie, sunt cei care îmi asigura materia prima, produsele pe care le vând mai departe sau continutol pe care îl transmit mai departe în mod digital. ii numim furnizori strategici. Pentru fiecare categorie avem un furnizor preferat dar și mai mulți furnizori de rezervă. Nu ne putem permite ne bazăm pe un singur furnizor dacă vrem fim siguri vom avea continuitate în vânzări. Ce se întâmplă între noi și furnizorii noștri? Ei doresc fim cât mai puțin semnificativi pentru portofoliul lor de clienți pentru astfel au putere mai mare de negociere. Asta s-ar transpune în termene de plata scurte sau deloc, prețuri de lista și aprovizionare inconstanță care ne face cumpărăm cantități mai mari pentru păstrarea continuității. Ce ne dorim noi de la furnizorii noștri? În primul rând avem o relație bună. Mai mult decât atât însă, ne dorim fim cât mai semnificativi pentru portofoliul lor pentru astfel putem beneficia de termene de plata mai lungi și mai flexibile, aprovizionare just în time care nu ne obligă facem stocuri și prețuri discountate puternic. Iată deci relația între noi și furnizori este de fapt foarte dinamică. Va trebui deci alegem acei furnizori față de care ne putem maximiza avantajul competitiv. Pentru da, avantajul competitiv este evident și în cazul furnizorilor așa cum este evident în cazul clienților și competitorilor. În cazul de față teoria devine extrem de aplicabilă. Există cazuri când preferăm avem condiții rezonabile mențînând o relație win win cu furnizorii noștri, așa cum există situații în care relația vine pe locul doi, lăsând loc negocierilor la sânge, având în vedere majoritatea furnizorilor au un profil comercial și ar face orice pentru a profită de fiecare leu sau cent în plus. Aplicați asta și în cazul afacerilor inovative. Cel puțin când suntem mici, fiecare abordare strategică contează pentru sămânța succesului nostru. Chiar și furnizorii din prima categorie, cei care ne asigura utilitățile și funcțiunile de suport au nevoie de clienți care își țină cuvântul dat pe termen lung. Deci chiar și de la aceștia putem obține condiții mai bune decât cele standard. Negociați deci cu mai mulți furnizori in paralel având flexibilitatea de a-i schimbă între ei atunci când este cazul. Cele mai importante lucruri in relația cu ei sunt calitatea și continuitatea operațională. Dacă voi putea obține un preț mai mic și condiții de plata mai bune inseamana strategia este cu adevărat o știință folositoare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *