mindmap-2123973_1920

Afacerile din software development sunt totuși afaceri. Chiar dacă au caracteristicile lor, au aceeași natură restul afacerilor. Nu putem pleca la drum fără o strategie. Pentru strategia definește câteva lucruri comune oricărei afaceri. În primul rând ea identifica nevoile pieței, chiar dacă acestea sunt potențiale și urmează a fi descoperite de către consumatori atunci când produsele își fac apariția. Mai departe, este nevoie de un produs care satisfacă cât mai mult din nevoile consumatorilor. Produsul trebuie fie simplu, ușor de comunicat și ușor de înțeles de către public. Mai întâi, produsul trebuie ușor înțeles de către noi. El este rezultatul unei dezvoltări, însă dezvoltarea are loc în urmă unor specificații pe care tot noi trebuie le concepem. Niciodată, produsul nu este de ajuns. El are nevoie de un model de afaceri care îl producă, îl administreze și îl vândă. Modelul de afaceri trebuie fie cât mai simplu dar pe de altă parte trebuie fie un model complet. El trebuie se compună din toate activitățile și funcțiunile de care este nevoie pentru numai astfel putem construi un avantaj competitiv solid și putem genera valoare superioară sub formă poziționării în mintea consumatorilor. În altă ordine de idei, trebuie alegem scopul strategic, adică segmentul țintă căruia ne adresăm. Produsul trebuie personalizat în așa fel încât servească interesele segmentului ales, oferta noastră poziționându-se în mintea consumatorilor în unul din primele trei sertarașe ale minții. Dacă ne-am lămurit și ne-am convins există strategie în dezvoltarea de soft, va trebui ne lămurim și la ce folosesc cifrele în acest domeniu. Managementul financiar este unul istoric și unul previzionat în același timp. Pe de o parte el analizează dinamică afacerii trecute, dându-ne informații care ne ajută previzionam viitorul. Aceste previziuni sunt cu atât mai valoroase cu cât se bazează mai mult pe cifre istorice. Numai dacă ne gândim la previziunea vânzărilor și la cea a costurilor asociate și înțelegem sensul acestei discipline. Nu vom ști dacă prețul nostru este potrivit sau nu, atâta timp cât nu aproximăm numărul de clienți pe care vrem ii satisfacem în următoarea perioadă de timp, sau până la atingerea pragului de rentabilitate. Există tot atâtea aplicații ale managementului financiar, câte alegem folosim și câte modelăm pentru viitor. Răspunsul acestei întrebări poate părea perimat, dar este adevărat. Afacerile din dezvoltarea de software nu sunt diferite de alte afaceri, atâta timp cât adaptăm coordonatele lor la lucrurile pe care le știam până acum.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *