question-2309042_1920

Profitul este scopul final al oricărei afaceri. Profit, dar ce fel de profit? Răspunsul rapid ar fi: bani! Bani, bani, bani! Dar oare ne mai sunt de ajuns banii? Nu avem nevoie și de altceva pentru viață noastră fie împlinită? Nouă generație o simte mai bine pe pielea ei. Am plecat din comunism, am trăit în sărăcie, într-un mediu în care nevoile de baza nu erau satisfăcute și aparent cineva se ocupă de nevoile noastre comune. Slavă Domnului, am trecut de acele vremuri. Astăzi, nevoile primare sunt acoperite de bine de rău. Nu mai avem nevoie de bani pentru a ne îmbracă și a mânca. Am trecut la nivelul următor. Avem nevoie de o poziție rezonabilă în societate și mai mult avem nevoie dăm altora din binele pe care îl avem noi. Se pare altfel nu putem fi fericiți din când în când. Cam atât cu filozofia, însă practică se bazează în mare parte pe filzofie. Credeți mai există astăzi în rândurile noii generații vreo afacere care se concentreze exclusiv pe obținerea profitului? Dacă există așa ceva, zbaterile pentru a obține câștiguri ușoare sunt deseori imorale sau măcar par imorale. Eforturile pot fi oportuniste și le poate lipsi coerentă. Această coerentă este dată de un obiectiv final pe termen lung. Destul de lung pentru a fi puternic și destul de scurt pentru a fi motivant și realizabil. Obiectivul pe termen lung poate fi legat numai de un scop social. O anumită categorie socială va trebui beneficieze de servicii și produse moderne care le va îmbunătăți viața. Este singurul mod în care putem menține firul roșu. Dacă acesta este legat la capătul îndepărtat de un deziderat.  promitem dacă urmați acest fir, va va fi bine. Nu știm câți bani veți face și nu știm dacă vă veți îmbogăți, dar știm vă veți consideră bogați. Astăzi, marile corporații ale lumii ăsteia au început realizeze fără a face un lucru bun pentru societate, nu mai au aderența. Nu mai au tracțiune. Oamenii lor sunt demotivați. În consecință, au început cupleze modelele lor de afaceri cu cauze sociale. Mai mult decât CSR – corporate social responsibility – cauzele sociale au început fie incluse în originea ideilor de afaceri. Totul a început arate deja altfel. Angajații din nouă generație au un motiv bun meargă zilnic la muncă. Lucrează pentru a duce un astfel de proiect la capăt, sunt entuziaști și nu au nevoie de team building-uri pentru a fi împliniți. Sperăm v-am convins dacă nu erați deja convinși. Începeți cu un scop, continuați cu o idee și încercați fiți eficienți în eforturile voastre. Va asigurăm afacerea va avea succes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *