businesswoman-2822601_1920

Majoritatea afacerilor inovative au legătură directă cu piață. De fapt, majoritatea afacerilor au legătură cu piață. Am putea spune legătura cu piață ar trebui fie premisa principala a oricărei afaceri. Cum se realizează această legătură și ce formă are ea? În principiu există un indicator extrem de eficient care ne spune dacă piață primește bine sau rău un anumit produs. Acest indicator se numeștevânzări”. Depinde desigur de celelalte elemente de marketingpreț, plasament, publicitate, poziționareînsă presupunând toate acestea sunt mai mult sau mai puțin corecte, vânzările ne dau amănunte despre felul în care produsul este primit de către piață. În afară de vânzări mai există feedback-ul. Acesta ne da amănunte în cazul în care elementele de marketing înșirate mai sus, – începând toate cu P – sunt prost dimensionate sau setate. Lansăm un produs: în faza de test sau în faza finală, feedback-ul funcționează la fel. El trebuie tratat diferit în funcție de cine îl furnizează. Dacă feedback-ul vine de la prieteni el va fi viciat. Va fi ori prea bun, atunci când prietenii încearcă fie drăguți și te încurajeze, ori prea rău, atunci când prietenii vor ca  tu vezi contribuie cu adevărat și te ajută din toate puterile. Așa feriți-vă de feedback-ul venit de la prieteni. Nu este de valoare, nu cred  vă ajută. Dacă feedback-ul vine din piață, de la utilizatori ai produsului, avem următoarele scenarii: feedback masiv și prost – asta înseamnă am nimerit rețeta produsului însă funcționalitățile nu sunt bine puse la punct. Trebuie avem grijă de experiență clienților și facem produsul mai prietenos. Când feedback-ul este masiv și pozitiv, trebuie ne bucurăm. Am nimerit rețeta din toate punctele de vedere. Evident va trebui continuăm fim mai buni decât noi înșine pentru a păstra același nivel de răspuns. Dacă feedback-ul este aproape inexistent înseamnă publicul nu s-a conectat cu produsul. Nu am reușit ajungem acolo unde trebuie. Fie produsul nu servește nevoia pe care noi credeam o va satisface, fie produsul este mult prea evoluat și greu de descifrat. Clienții nu vor pierde timpul ne decodifice mesajele subliminale. Dacă produsul nu este simplu perceput de către piață, el nu va există în mod real. Ar trebui ne întoarcem la masă de desenat și reproiectam produsul. Oricum ar fi, viciat, bun, rău sau inexistent, feedback-ul este un element care trebuie luat in seamă. Trebuie știm eliminăm extremele și păstrăm media ca și rezultat corect. Apoi îl putem utiliza pentru a ști ce avem de făcut. Nu fugiți deci de feedback. Este un element de valoare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *