time-3216282_1920

Afacerile nu sunt o știință exactă. Ele pot fi conduse după diverse metode, iar eficiența operatională încearcă de multe ori să țină locul strategiei așa cum uneori strategia încearcă să țină locul eficienței zilnice. Se pare însa că   nici una nici alta dintre cele două încercări nu sunt mereu reușite. Afacerile despre care vorbim sunt de obicei inovative, iar astfel de afaceri, care se bazează pe o idee care pare briliantă, au nevoie de o întreagă infrastructură de reguli și de instrumente de business pentru a putea rezista pieței și concurenței. Până la a trece aceste teste însă, businessurile sunt greu încercate de elemente cum ar fi motivația, angajamentul pe termen lung, tranziția dinspre concepție înspre execuție, lucrul în echipă și rezistența la stress. Acceptând faptul că succesul inovației are de a face cu succesul echipei care o promovează, în sânul acestei echipe au loc dinamici complexe care sunt generate de preocupările membrilor, vârsta, gen și de personalitățile diferite ale acestoră. Așadar, între idee și execuție fară greseală este o distanță uriașă. Cum poate această distanță să fie parcursă, ocolind obstacolele de tot felul care stau în calea întreprinzătorilor. Dacă avem de traversat o distanța între punctele A si B, ne-ar prinde bine în primul rând să știm că aceste puncte există. Apoi ar fi util să avem o busolă după care să ne putem orienta pentru a ajunge în punctul dorit. Orice calatorie este mult mai ușor de facut atunci când independent de calatori, exista un plan care este acceptat de către toți. În momentul în care planul este articulat, nu ținem cont de toate amănuntele personale. Trasăm un fir roșu și țintim un obiectiv ambițios. Imaginati-vă ca afacerea noastră este ca un cărucior de supermarket, al cărei roți se învart în toate direcțiile. Mai imaginați-vă că fiecare decizie de business, fiecare acțiune a noastră, țmpinge sau trage căruciorul într-o direcție. Dacă luăm cinci decizii și fiecare trage căruciorul în altă direcție, unde vom ajunge oare? Nu ar fi mai bine ca toate forțele să fie aliniate ca în cazul unei sănii cu câini? Cum ne putem asigura că un grup format din să zicem tot cinci persoane, întreprinzatori, trag toți în aceiași direcție? Evident că vor exista diferențe de opinii, însa atâta timp cât planul este definit și obiectivul final este stabilit, diferențele nu pot fi decât constructive. Ne putem „bate” cu adevarat pentru lucrurile în care credem atunci când facem planul și dacă nu găsim un compromis rezonabil, putem să abandonăm ideea, însă o dată hotarâți, este greu să mai intoarcem caruțul invers. Așadar, un obiectiv pe termen lung este absolut necesar pentru continuitate. Este absolut necesar pentru coerență și congruență a ideilor. Acest obiectiv trebuie reevaluat anual sau ori de câte ori ne dăm seama că este ceva foarte greșit in legatură cu el. Așadar, poate excelența operațională să înlocuiască un obiectiv strategic? Se pare ca nu. O astfel de afacere ar fi aproape la fel de șchioapă ca una în care există numai strategie însa nimeni nu face zilnic ceea ce ar trebui.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *