books-3071110_1920

Afacerile pot fi grupate în funcție de domeniul de activitate. Cum ne alegem domeniul? Este important ca domeniul să fie unul anume? Se pare că da. Se pare că domeniul optim este domeniul la care ne pricepem cel mai bine și daca este posibil, cel care ne place cel mai mult. Indiferent de activitatea căreia ne adresăm, este important ca ea să fie abordată din punct de vedere al experienței întreprinzătorului. Energia necesară unei noi specializări este uneori un efort prea mare care poate să epuizeze afacerea înainte să înceapă cu adevărat. Nu vorbim aici de felul în care se desfasoară businessul, sau de modelul de afaceri, ci vorbim despre esența acesteia. Nevoile consumatorilor trebuie să fie foarte bine cunoscute pentru a propune o soluție de rezolvare a lor. Ideile din afara ariei de expertiză, se dovedesc de cele mai multe ori a nu fi practice. Dacă întreprinzătorul nu este compatibil cu afacerea, este foarte probabil  ca și echipa aleasă sa fie la fel de puțin compatibilă. O nepotrivire majoră între echipă și idee, doar pentru că noi credem că există o mare oportunitate de afaceri, duce aproape sigur la eșec. Se intamplă să începem o afacere în mod corect, bazată pe experiența personală și pe masură ce investigăm oportunitățile, afacerea să se transforme în ceva cu totul diferit. Ajungem apoi într-un punct în care experiența noastra nu se potrivește cu nevoia de experientă a afacerii și drumul se înfundă. Afacerile nu sunt o știință exactă și nu putem să prezicem efectul oricărei acțiuni dar specializarea într-un domeniu în care nu ne pricepem, nu poate avea decât un final nefericit. Nu există garanții nici pentru afacerile la care ne pricepem, ce să mai vorbim despre celelalte. Pentru a pune pe picioare o afacere, este nevoie de o structură de activitați și funcțiuni. Structura standard se poate dovedi nepotrivită, cu atât mai mult cu cât vorbim de afaceri inovative. Este puțin probabil să construim o structură adecvată de activitați și funcțiuni care să se potrivească cu resursele. Dacă chiar se potrivesc, ar trebui să nimerim avantajul competitiv. De obicei, avantajul competitiv este cuprins într-un produs. Produsul trebuie să aiba funcțiunile necesare pe de o parte satisfacerii nevoilor pieței iar pe de altă parte trebuie să conțină un diferențiator. Toate acestea sunt greu de obținut  într-o afacere în care întreprinzătorul este debutant. Aceasta este toată filozofia: experiența bate de departe oportunitatea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *