black-and-white-black-and-white-black-and-white-262488

Fiecare are impresia că afacerea lui este specială. Aceasta este realitatea de multe ori. De cele mai multe ori, afacerile sunt incomplete și asta le face să fie speciale. Ce caracteristici au afacerile inovative? Pentru început ar trebui să facem cateva clarificări, pentru a evita confuziile. Există deosebiri între afacerile de ieri și afacerile de mâine. Există deosebiri între afacerile antreprenoriale și corporații. La fel cum există deosebiri între avionul ușor Cesna și Boeing 747. Cesna are un bord simplu cu numai patru ceasuri de baza – altimetru, busolă, ceas si vitezometru – iar Boeing are 1000 de ceasuri, butoane si butonașe. Ambele sunt însa aeronave și ambele ar putea să zboare cu cele patru ceasuri pe care le are Cesna. Pe de alta parte, astăzi există și dronele. Ele sunt instrumente comandate digital, care nu au pilot în carlingă ci sunt manevrate dintr-un centru de comandă. În principiu fac același lucru pe care îl fac avioanele de vânătoare dar este posibil să facă mult mai mult in viitor. Credem că această analogie este destul de potrivită. Din punct de vedere al finanțarii, care sunt deosebirile dintre inovatori și clasici? În primul rând organizarea unei companii inovative nu este tradițională. Uneori au activitați și funcțiuni dezvoltate în interior, alteori externalizează anumite funcțiuni. Afacerile clasice au operațiunile la un loc cu comercialul, pe când cele inovative pot sa aibă unul sau altul dintre departamente, sau chiar niciunul. Ei lucrează prin alianțe, esența businessului fiind ideea. Oricum ar fi construite, afacerile vor trebui descifrate de către cei care le analizează. Cu cât modelul de afaceri este mai simplu și mai intuitiv, cu atât mai mult vor înțelege investitorii și cu atât mai confortabil se vor simți. Afacerile inovative sunt de obicei neconvenționale din punct de vedere al felului în care lucrează, adică în echipe. Structura piramidală se pare că este istorie. Nici motivația acestor echipe nu mai este condusă de bani. Acești tineri sunt atrași de cauze nobile, de îndreptarea unor greșeli și de construcția unor comunități mai bune. Astfel, aceste afaceri se construiesc în jurul scopurilor nobile încă de la început, fără a fi nevoie de a accesa programe de ‘social responsibility’ mai târziu. Pe de altă parte, fluxurile de numerar sunt identice indiferent de tipul de firmă de care discutăm. Sigur, indicatorii arată diferit, însa nu este nevoie să comparăm firme intre ele. Pentru scopul propriu, sunt de ajuns. Evaluarea acestor firme nu este atât de complicată pe cât pare. Valorile lor se calculează în funcție de piața potențială și reală și în funcție de valoarea acumulată prin dezvoltarea soluției. Specializarea a ajutat întotdeauna, așa că vă sfătuim să căutați specialiști în finanțarea acestor tipuri  de companii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *