ledger-1428230_1920

Afacerile despre care vorbim sunt aflate la începutul existenței lor. În consecință, înca nu s-a pus problema procedurizării activităților. Vine oare un moment în care va trebui să introducem reguli? Este un lucru util sau nu? Depinde. Experiența ne spune că totul depinde de dorința și de stilul întreprinzătorului. Dacă stilul lui este mai liberal și dacă crede că poate să stăpânească un fenomen cu ajutorul oamenilor cheie, atunci nu este nevoie de proceduri, chiar dacă firma crește ca și numar de angajați. Fiecare nou venit are o perioadă de probă. Un membru senior al echipei asistă procesul de acomodare și evaluează felul în care noul venit se adaptează modului de lucru. Dacă cultura afacerii face ca toți participanții să fie oriențati către clienți, atunci cei care nu se vor adapta culturii se vor autoexclude. Un studiu făcut pe mai multe firme a dezvăluit faptul că cele care nu au prevăzut norme și proceduri și care înregistrează succes, au un leader autentic și mai mult, autoritar. În cazul acesta, autoritatea și pasiunea pentru calitate livrată clienților înlocuieste normele și procedurile. În lipsa acestei autorități – care poate fi buna sau rea – firmele care cresc sunt în dificultate atunci când trebuie să transmită noilor veniti regulile de lucru. Chiar și cei vechi pot să capete repede obisnuințe care să altereze cultura pe care întreprinzătorul și-o dorește. Așadar, este un moment în care trebuie să scriu reguli si proceduri? Când este momentul în care am nevoie de reguli scrise? Acest moment este intuit de catre întreprinzător. Totul se decide în momentul în care calitatea începe să fie îndielnică. Atunci când criteriile calitative nu mai pot fi menținute, înseamnă că a venit momentul procedurilor. Asta se poate întâmpla mai devreme sau mai târziu, însă trebuie început treptat. Mai întai este nevoie de niște reguli generice. Oamenii nu le consultă mereu, însă știind că regulile sunt scrise și că oricine poate fi ținut responsabil de respectarea lor, toți devin mai atenți la ce trebuie și ce nu trebuie să facă. Având descrise principiile, oricine poate avea acces la ele și ori de câte ori sunt nerespectate, există o referință față de care se mapează totul. În cazul în care nu avem nimic scris, abordarea este mult mai subiectivă si este la cheremul întreprinzătorului. Regulile și procedurile sunt pentru afacerile mari. Cei care nu le au ar trebui să facă tot posibilul pentru a crește ca și volum de vânzări dar a rămâne mici ca și nivel de decizie și comunicare internă. Efortul pe care trebuie să îl facă orice întreprinzător, este de a menține liniile de comunicare cât mai scurte posibil. Credeți sau nu, felul în care decidem în legatură cu cererile non standard ale clienților ne definește ca și companie. Din punctul ăsta de vedere am vrea ca toți să rămână mici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *