hand-2208491_1920

Afacerea mea poate fi excelent proiectată. Poate răspundă unei nevoi reale, cunoscute de către piață, sau poate exploata o nevoie ascunsă care este dezvăluită pieței ca o revelație cu ocazia lansării. Mai am nevoie de o perioadă de test? Cu cât o afacere este mai inovativă, cu atât este mai greu de acceptat de către clienții potențiali. Și asta datorită imobilitații acestora. Datorită obiceiurilor de consum. Clientul este o persoană conectată cu societatea, nu este independent în adevăratul sens al cuvântului, însă între majoritatea clienților de masă, există așa zișii „early adopters”. Mintea acestora funcționează diferit de a celorlalți. Ei sunt în căutarea noutăților și au o mare satisfacție atunci când această atitudine a lor da roade. În același timp au câteva obiceiuri: le place se implice în afacerile noi ca și clienți dar și șiconsultanți”. Au o atitudine critică dar în același timp constructivă față de produsul nostru și de aceea sunt cei mai potriviți pentru a testa noutățile din piață. Obișnuit sau nou, produsul nostru are cu siguranță ceva inovativ în el. Dacă nu este o caracteristică intrinsecă atunci este măcar o formă specială de livrare, un mod inventiv de a fi la dispoziția consumatorilor atunci când au nevoie de el. Indiferent cât este întreprinzătorul de grăbit sau entuziasmat, afacerea lui va avea nevoie mai întâi de o validare a pieței. Va avea nevoie de o perioada de test. Va avea nevoie de un interval în care va trebui fac eforturi pentru a strânge feedback. Va trebui fim atât de deschiși încât ne transformăm produsul în așa fel încât fie potrivit celor care îl vor utiliza. Perioada de test durează în funcție de viteză cu care el este adoptat de către piață. Dacă este potrivit și este adoptat repede, perioada de test poate fi una scurtă. Dacă adoptarea o   durează mai mult decât ne-am imaginat, atunci testul poate fi mai lung și mai complex. În afaceri viteză este bună, putând fi un element surpriză. Dar nu în orice situație. Atunci când demarăm o afacere sau când lansăm un produs nou, totul trebuie făcut cu chibzuință, chiar dacă acest ritm este contraintuitiv. Costul unei lansări rapide cu surle și trâmbițe, atunci când produsul nu este pregătit suficient poate fi foarte mare. Este posibil piață perceapă toate erorile făcute de către întreprinzător fără îi ofere o șansă de a le remedia. Odată ratată, o lansare ia mult timp și efort pentru a fi reluată. Așadar, sfatul nostru este măsurați de trei ori și tăiați o singură dată. Nu toate vorbele strămoșești sunt bune, însă se pare asta este una dintre cele utile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *