business-idea-3683781_1920

O afacere are viață ei. În funcție de cât este de convențională sau neconvențională, afacerea poate  părea mai mult sau mai puțn dificilă. Când ar trebui considerăm o afacere a eșuat? Când ar trebui îi marcăm sfârșitul și când ar trebui abandonăm eforturile și banii investiți în ea? Fiecare afacere înseamnă eforturi depuse și bani investiți. În jurul ei se mobilizează resurse și cei care se implică în încercările de a face afacerea meargă, cheltuiesc din timpul lor pentru a obține succesul. Însă decizia de a continuă sau de a întrerupe aceste eforturi nu aparține celor ce au investit în afacere. Ea aparține întreprinzătorului. El este cel care hotărăște tragă obloanele, depună armele. Toți ceilalți pot doar privească fără puterea de a reacționa. Este moral atunci  întreprizătorul accepte eșecul atât de ușor, fără nici un fel de regret? Noi credem nu, dar răspunsul este extrem de subiectiv. De ce eșuează o afacere? Datorită unei idei prea ambițioase sau nepotrivite. Atunci ajustăm ideea. o facem actuală și aplicabilă. Mai eșuează datorită echipei nepotrivite sau competențelor insuficiente. Atunci ajustăm echipa, îi adăugăm competențele necesare. Eșuează datorită resurselor financiare insuficiente. micșorăm afacerea și o facem mai întâi producă ceva înainte de a avea resursele necesare. Eșuează datorită structurii, datorită activităților și funcțiunilor proiectate. Atunci, o reproiectam. Cu cât se implică mai multe persoane in viață unui business cu atât mai multe sunt soluțiile atunci când ceva merge prost. Eșecul este de fapt echivalent cu renunțarea din partea întreprinzătorului. De el depinde cât este de lungă viață afacerii. Obișnuim auzim afacerile trebuie eșueze rapid dar cât preț putem punem pe un întreprinzător care a eșuat de mai multe ori? Câtă încredere poate acesta inspire? Dacă prin eșec înțelegem decizia de restructurae, atunci suntem cu toții de acord. Dar dacă înțelegem prin eșec abandonul afacerii, atunci nu suntem de acord. Nu pierdem războiul o dată cu fiecare lupta ci doar atunci când am ramas fără resurse. Considerăm o afacere care a trecut prin filtrul unui accelerator, trebuie fie mult mai solidă. În consecință, considerăm zicalaeșuează cât mai rapid” cel puțin confuză.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *