books-3071110_1920

Cine crede regulile afacerilor perfecte sunt scrise în piatră, se înșeală. Lumea afacerilor nu este perfectă și nu este nici pe departe o știință. Este greu facem previziuni pentru suntem înconjurați de multe variabile. Pentru afaceri inițiale însă, sfaturile sunt valoroase. Măcar la început. ai un plan inițial te ferește de multe încercări și te ajută fi mai puțin dezorientat. În rest, atâta timp cât ai partenerii pe care ai știut trebuie îi cauți, atâta timp cât ai făcut rost de resursele necesare, cât timp ai nimerit modelul de business pentru piața ta țintă și cât timp ai reușit definești exact produsul perfect cu nici prea multe nici prea puține funcționalități, planul este un lucru care nu este necesar. Poți ai totul în minte și ori de câte ori cineva vrea vadă un amănunt poți scoți din mulțimea gândurilor tale orice este nevoie. Dacă nu cumva suntem un geniu cel descris în frază de mai sus, este destul de util ne așternem gândurile pe o foaie de hârtie. Mai este un lucru: încă de la început va trebui ne împăcăm cu gândul valoarea are o anumită dinamică. Trebuie ne hotărâm ce numim valoare: profit, număr mare de clienți, tehnologie, inteligență înglobată sau orice altceva. Această valoare trebuie inclusă într-un document pentru a nu uită definiția inițială. Sau pentru a fi mai greu o confundăm. Fiecare rută pe care o luăm la un moment dat poate ducă în altă zona și este posibil sfârșim în alt loc decât cel în care am vrut inițial. Poate e bine sau poate e rău, dar oricum este cu totul alt loc și trebuie fim conștienți de asta. Cifrele ne apară de devieri. Putem oricând ne raportăm la ele și știm dacă suntem pe drumul pe care ni l-am imaginat înainte sau nu. Activitatea curentă este și prioritate mult mai importantă ca și planificarea însă măcar din când în când va trebui ne raportăm la planuri pentru a ne măsură performanță. What you measure is what you get. Și acesta este un adevăr pe care l-am învățat și în care credem. Oriunde vine vorba de a măsură, este nevoie de cifre. Uneori ajungem scriem planuri pentru cineva ni le cere. Un finanțator, un investitor sau un partener potențial pot avea nevoie de un plan scris. Pentru a nu pierde timpul atunci, va trebui avem elementele de baza dinainte. Chiar dacă nu am făcut un plan la început, știm vine acest moment în viață fiecărei afaceri. Este bine ne comportăm încă de la început în mod profesionist deși admitem marea majoritate a afacerilor tratează acest aspect cu superficialitate. Poate asta este motivul pentru care procentul afacerilor de succes este mult mai mic decât in piețele mai dezvoltate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *