twelve-3306760_1920

Una dintre preocupările de baza ale unui întreprinzător este legată de plățile lunii următoare. Probabilmai urgențe ar fi chiar plățile lunii în curs, însă întreprinzătorii se gândesc este deja prea târziu ca să întrebe. Oricum, plățile viitoare ne țin mintea ocupată. Asta însă numai dacă nu avem soluții. Iar soluțiile sunt simplu de enunțat dar mai greu de aplicat. Atunci când nu ne ajung banii pentru anumite plăți, căutam sotuția în celelalte plăți. Incercăm să vedem ce putem întârzia fără efectele să ne dăuneze prea rău. Această este însă o măsură pe care o aplicăm asupra efectelor și care nu rezolvă cu adevărat problema, ci mai degrabă o amâna până luna viitoare. Probabil că întreprinzătorii speră că luna viitoare vor crește vânzările sau vor scădea costurile fară vreun motiv anume. Oricum, fără vreun motiv care să depindă de ei. Mergând la cauze însă, managementul financiar ne ajută să știm dinainte trendul pe care se înscriu încasările sau chiar vanzările noastre. Ori dacă trei perioade precedente ne arată o scădere a indicatorilor ce privesc încasările și vânzarile, știm avem o problemă strategică. Ceva trebuie schimbat în așa fel încât situația se amelioreze. În general, vânzările trebuie crească iar încasările trebuie să se îmbunătățească. Aceste lucruri țin de preț sau de valoarea livrată către piață. Mai mult, în afară de creșterea vânzărilor și îmbunătațirea încasărilor, va trebui să scădem costurile. Este posibil cheltuim excesiv raportat la volumul de vânzari și atunci va trebui să recalibrăm costurile ca atare. Dacă nu putem face nici una nici alta, va trebui să inovăm în procesul de livrare al produselor către piață. În procesul de distribuție sau în orice caz, va trebui intervenim undeva pe lanțul de livrare al valorii. Va fi probabil posibil îmbunătațim produsul, să îi adaugăm o funcționalitate sau livrăm un produs asemănător alături de cele existente. Deci, pentru a identifica problema, avem nevoie de management financiar. Acolo, prelucrând trei perioade precedente, vom putea vedea care ne sunt exact problemele, le vom putea măsura și pe baza lor vom putea lua decizii corecte. Așadar, știm e greu de acceptat că modelul de business gândit de noi nu este atât de bine primit de către piață, dar realitatea este realitate și trebuie acceptată pentru a putea merge mai departe. Mai este și situația afacerilor inovative pentru care este important să iși măsoare consumurile lunare pentru a ști cât trebuie să consume din resursele disponibile. Aceste consumuri lunare provin din aceleași instrumente de management financiar despre care am vorbit mai devreme. Dacă mi-am planificat ca banii să mă țină 12 luni, este păcat să nu verific consumurile lunare și să mă trezesc că nu mi-au ajuns decât șase luni. După cum vedem, toate problemele legate de plăți, țin de măsurarea câtorva indicatori. Știind ce mă așteaptă, este ușor de prevăzut ce voi face în continuare.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *