industry-2496194_1920

Răspunsul la această întrebare definește direcția în care o iau startup-urile. Fiecare însa are raspunsul său și în consecință calea sa. Afacerile sunt începute și apoi conduse de oameni și din acest motiv se comportă ca o ființă vie. Ele sunt un amestec al personalităților întreprinzătorilor. Uneori un amestec compatibil și alteori nu. Dacă am putea spune cu precizie că succesul se datorează talentului sau structurii, ar însemna că am descoperit „bulgărele de aur”. Ceea ce putem spune cu siguranță este că fără talent și fără structură, orice afacere este sortită eșecului. Ce am putea să adăugăm însă? Marile afaceri sunt opera unor oameni extrem de inteligenți, așa că știm că talentul este absolut necesar marilor succese. Alături de talent însă, acești oameni inteligenți au adunat in jurul lor alți oameni inteligenți care se pricep la business. In felul acesta, „deficitul” de structura este completat de persoane foarte pricepute. Mai putem spune că există oameni extrem de talentați și extrem de inteligenți care nu pot lucra decât singuri. Asta pentru că ascendentul lor față de cei din jur se transforă  în timpul copilăriei și tinereții în izolare. Este nevoie de o familie extrem de dedicată copilului în așa fel încât inteligența să nu îi afecteze integrarea socială. Așadar se pare că caștigătorii sunt cei talentați care au capacitatea să strângă în jurul lor pe alții cel putin la fel de inteligenți ca și ei, însă talentați la alte domenii. Iată că până la urmă, dintr-o deducție logică în alta, am definit un profil al întreprinzătorului de succes. Ce facem dacă nu suntem așa? Nu înseamnă că nu vom avea succes. Dar înseamnă că va trebui să depunem foarte multe eforturi pentru a excela în alte privințe. De multe ori, talentul vine din specializare, nu din inteligență. Deducția logică este posibilă într-un domeniu îngust chiar daca ea nu este posibilă în viața de zi cu zi. Acesta este motivul pentru care uneori spunem ca unii întreprinzători sunt „ciudați”. Chiar si acești „ciudați” se pot dovedi întreprinzători de succes dacă se specializează într-un domeniu mai îngust și dacă din nou: atrag în jurul lor specialiști în mecanismele business-ului. Așadar, succesul în afaceri nu este numai atributul celor inteligenți academic. Un alt tip de inteligență poate sa compenseze deficitul celei academice. Ceea ce este de neînlocuit însa este capacitatea de a te asocia cu persoane competente, capacitatea de a ține aceste persoane motivate, într-un fel sau altul. De obicei motivația vine in astfel de cazuri din scopul final. Acesta trebuie să fie atât de nobil încat să atragă ca un magnet alți specialiști, iar întreprinzătorul trebuie sa înțeleagă și să respecte asta. Sper că am mai adăugat ceva mister întrebării existențiale: de unde vine succesul? Și închei cu o zicală. Success is the residue of design. Rămâne să ne intrebăm: de ce avem nevoie pentru un design corect?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *