bright-energy-idea-247753

Sa ne gândim la Tesla. Este Tesla o inovație? Fără doar și poate. Ce procent din Tesla este tehnologie existentă si ce procent este noutate? S-a creat o anumită preconcepție cum ca o inovație trebuie sa revoluționeze piața pentru care este concepută. Este adevărat, ar fi bine sa o revoluționeze, însă uneori este de ajuns ca un singur amănunt sa fie schimbat pentru totdeauna si o anumită piață va fi reconfigurată din rădăcini. Este foarte probabil ca inovația iterativă sa aibă de câștigat in fața celei „copleșitoare”, „totale”. Ce înseamnă inovație iterativă? O afacere clasica sau digitală, care nu surprinde întreaga valoare din jurul ei, creează această oportunitate. Specializarea poate fi o inovație. Punerea la un loc a mai multor produse sau servicii complementare, care împreună satisfac pe deplin o nevoie evidentă, poate reprezenta o inovație. Putem vorbi despre inovarea unui nou sistem de distribuție bazată pe același value-chain sau dimpotrivă, inovarea unui nou model de afaceri care reduce dramatic costurile unei distribuții identice. Avantajul inovației iterative este ca ea adaugă valoare pe un schelet deja existent al unei afaceri. Profita la maximum de un procent important de „lucru bine făcut” pentru a adăuga un amănunt transformator. Chiar dacă pe la pitch-uri investitorii spun ca așteaptă o noutate absolută pentru a acorda premiul cel mare, realitatea este ca și ei vor fi satisfăcuți de același tip de noutate. Poate cineva sa spună care este adevărata inteligentă? Să iți imaginezi ceva complet nou? Sau sa găsești amănuntul care suprapus pe ceva existent schimbă toată paradigma? Gândiți-vă la Tesla: care vehicul are cel mai mult succes? Naveta spațiala concepută împreună cu NASA? Sau automobilul electric? Desigur, este nevoie de naveta spațiala pentru ca Tesla sa confirme pieței ca este constructorul „absolut” al vehiculelor de orice fel. Insă profitul vine din automobile, care nici măcar nu sunt perfecte. Tesla a cumpărat licențe pentru toată infrastructura, fără sa piardă timp cu dezvoltarea acesteia in propria curte. Apoi a pus motoarele electrice – unde sta baza inovației Tesla – pe șasiurile existente si: BAM! Sute de mii de mașini vândute si alte milioane bugetate. Vorbește cineva de sutele de mii vândute? Sau de milioanele bugetate? Ce este mai interesant pentru noi? La ce ne gândim atunci când plănuim sa cumpărăm o mașina electrică? La fabricile pe care intenționează să le deschidă in Europa, desigur. La planurile următorilor câțiva ani, nu la cele de peste zece ani. Tesla este un model din multe puncte de vedere. Si partea frumoasă este ca lecțiile ei pot fi aplicate și de noi, indiferent de scara inovației. Să nu înțelegeți ca suntem împotriva inovației totale. Si noi apreciem reușitele ca oricare altul, însă cred ca un întreprinzător ar trebui sa înceapă să contemple piața existentă pentru a-i sesiza lipsurile. Partea frumoasă este ca dezvoltarea accelerată a lumii noastre creează din ce in ce mai multe oportunități. Din acest motiv, bănuim ca vor fi din ce în ce mai mulți inovatori printre noi. Totul depinde de dorința noastră de a ne schimba. Altfel, vom rămâne in urmă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *