Finance Concept, Financial Advisory

Noi, foști bancheri, ne-am obișnuit să spunem ca fiecare afacere are nevoie de management financiar. Asta pentru că nu știm să analizăm o afacere decât cu instrumentele cu care ne-am obișnuit. Avem însă o scuză bună: cum să evaluăm potențialul unui startup decât prin prisma planurilor transpuse in cifre? Sau cum putem evalua o companie matură altfel decât cu ajutorul rapoartelor financiare și a indicatorilor activității curente? Desigur, alături de aceste aprecieri trebuie să stea și analiza subiectivă a afacerii. Crezi în idee? Crezi în echipă? Crezi în strategie? Pentru că acestea au prea puțin de a face cu calitatea de mai târziu. Deci să conchidem pentru început: ai nevoie de management financiar in primul rând ca să te poți FINANȚA. Nimeni nu îți va analiza afacerea în alt mod decât pe bază de cifre si planuri. Există investitori care vor încerca sa vă îndrume, văzând in voi potențialul creativ al ideii. Pentru a fi însă pregătit și pentru a te prezenta in fața investitorilor în formă maximă, va trebui sa înveți de unul singur ce ai de făcut. Lăsând puțin finanțarea de o parte, când ar putea să îmi mai folosească cifrele? Cu siguranță nu la început de drum si nu în cazul afacerilor mici și simple. Managementul financiar are ca obiectiv principal, analiza încasărilor și plăților. Atâta timp cât știm pe din afară ce avem de încasat și ce avem de plătit, care sunt condițiile agreate cu clienții și care sunt termenii de plată stabiliți cu furnizorii, nu ne mai rămâne decât să fim atenți la profitabilitatea afacerii si la echilibrul bilanțier. Cred ca un antreprenor cu o bază minimă de cunoștințe financiare, poate să își administreze in condiții bune afacerea, de unul singur. Antreprenorul mai puțin priceput, va avea nevoie de ajutor. Digital CFO a fost conceput atât ca ajutor pentru începători, cât si ca instrument pentru profesioniști. Cum pot profesioniștii sa se folosească de managementul financiar? În principiu, pentru ei a fost creată această disciplină. Atunci când antreprenorul nu mai stăpânește de unul singur frâiele afacerii sale, managementul financiar vine in ajutor. Rapoartele financiare strâng la un loc noianul de cifre care par scăpate de sub control, iar indicatorii financiari ne ajută să evaluăm evoluția trecută pentru a ști ce să facem mai departe și îmi modelează dezvoltarea afacerii pe coordonate clare și corecte. Așadar, finanțele sunt utile pentru atragerea finanțării tuturor afacerilor mici si mari si pentru administrarea corectă și eficienta a businessului tuturor firmelor în general. Probabil ca mulți au observat din experiența ca afacerile tind să poată fi conduse fără management financiar. Același lucru este valabil și în cazul marketingului, strategiei, resurselor umane, în general a tuturor disciplinelor de business. Ceea ce încercăm să facem la Human Finance este ca o dată convinși de utilitatea disciplinei financiare, să o implicăm în procesul atragerii de finanțare, alături de celelalte discipline de business. La urma urmei, o mașina merge si cu puțin ulei si cu puțin lichid de răcire si chiar cu foarte puțin combustibil. Poți vedea afara si atunci când nu ai lichid de spălare a parbrizului. Dar ce ne facem când avem de făcut un drum mai lung? Când nu avem o benzinărie la îndemâna si când nu putem opri din jumătate în jumătate de oră pentru a aștepta o oră să se răcească motorul? Așadar, toate disciplinele financiare au rostul lor pe termen mediu si lung. Eficiența funcționării afacerilor depinde de combustibil, iar combustibilul poarta numele de „resurse” care pot fi asigurate in timp util prin „finanțare”. Înțelegeți acum mai bine rostul inițiativei Human Finance? Cei care sunt în căutarea succesului vor înțelege cu siguranță.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *