Ampoule concept idée

La fel ca toți ceilalți, mai la începuturi am considerat inovația ca fiind ceva excepțional, ceva ce intervine deodată ca o sclipire a unei stele in noapte. Suntem obișnuiți cu propriul nostru labirint si propriul nostru cașcaval. Cine nu știe povestea o poate găsi pe net. Se numește „Who moved my cheese” si este despre doi șoricei si doi omuleți la fel de mici. Povestea este despre rezistența la schimbare si felul în care oamenii rămân blocați in starea in care cred că totul li se cuvine. Așa eram și eu, așa cum suntem cu toții la un moment dat. In 2004 însă, am mers in America, la școală. Acolo, am avut printre alții un guest speeker interesant. Bill George era CEO la Medtronic, cei care produc pacemakers pentru activitatea cardiaca. Ne-a spus povestea inovației lui: a hotărât împreună cu echipa, sa înființeze așa zisul tren al produselor noi. Acel tren urma să sosească in gară o dată la trei luni și nu putea încărca mai mult decât un produs nou. Au hotărât cu toții că acel produs trebuia să aibă trei caracteristici principale, dar in special, trebuia să fie inovativ. Si uite așa, cei de la Medtronic, asumându-și această obligație față de toți, cei din jur, au început să livreze. Un produs nou, la fiecare trei luni. In felul ăsta, creativitatea a fost stimulată, concursul de idei fiind in centrul preocupărilor tuturor. S-au organizat in echipe multidisciplinare, pentru că altfel nu ar fi putut livra atât de repede. Iată deci că inovația poate fi stimulată atâta timp cât există măcar o persoană care să creadă in ea. Am venit acasă si eram exuberant peste măsură. Vedeam oportunități in orice direcție, dar mai mult decât orice, visam să consolidăm ceea ce părea a fi avantajul nostru față de competiție. Lucram la o bancă, care s-a dovedit a fi cea mai frumoasă poveste de business pe care am trăit-o până in momentul respectiv. Eram singurii din piață, care in lipsa altor posibilități, lucram cu companiile mici și mijlocii. În anii care au urmat ne-am poziționat pe acest segment și 12 ani mai târziu, banca a devenit cea mai mare instituție financiară din Romania. Am plecat de pe locul 11 cu 1.25% cota de piața si am ajuns 12 ani mai târziu pe locul 1, cu 18% din piața bancara. A funcționat strategia? Nu știu, poate că am avut noroc. Pentru că toți cei din jurul băncii s-au comportat exemplar. Între timp, plăcinta crescuse de câteva ori. Vă întrebați dacă am aplicat strategia de stimulare a inovației? Bineînțeles! Așa am debutat in piața. Intre 2005 si 2008, am lansat 12 produse inovative, simple si proiectate împreună cu clienții noștri. Poate vă amintiți de creditul 1 Ora, sau de Abonamentul Bancar. Pe vremea aceea au schimbat raportul de forțe între concurenți. Daca ne-a copiat cineva? Normal. Când am ajuns la produsul 4, o altă bancă a lansat primele trei produse la un loc. Doar ca totul a fost pentru ei un eșec, iar noi inventasem deja produsul 5. Au urmat alte inovații, cea mai notorie fiind Divizia Pentru Medici pentru care am creat un scoring special care nu ținea cont de veniturile înregistrate pe hârtie. Fiecare perioadă cu specificul ei, însă este important că am avut posibilitatea să cream si șansa să reușim. Nu am fost singur. Alături de mine, strategia a fost păstorită de Iulian Pădurariu si de Andrei Dudoiu, care astăzi, întâmplător, întregesc echipa Human Finance. Tot pe vremea aceea, Daniel Mateescu implementa Charisma la subsidiare si uite așa s-a format echipa de astăzi. Nu știu dacă echipa noastră are vreo valoare, dar știu că a venit timpul să inovăm din nou, de data asta fără nici o constrângere. Și asta este ceea ce facem. Pentru că experiența tuturor spune: dacă inovezi mereu si ai încredere in echipa ta, nimic nu îti poate sta in cale. Aceasta poveste este pentru voi, cei care aveți tăria să căutați cașcavalul in alte coridoare ale labirintului. Sunteți condamnați să îl găsiți. Aveți cuvântul meu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *