dried pastels

Spre deosebire de alte categorii de activități, cea care implică procesul de creație este mai specială. Asta pentru că inovația presupune pe de o parte cunoașterea în profunzime a pieței atât din punct de vedere tehnic cât și al comportamentului psihologic de consum, iar pe de altă parte, capacitatea de a avea o viziune în legătură cu capturarea valorii din jurul ideii de business. Să presupunem că a cunoaște piața în profunzime nu constituie o provocare majoră, deși această perspectivă este foarte relativă. Fiecare înțelege lucruri diferite despre nivelul de cunoaștere și este dificil la un moment dat să realizezi obiectiv poziția în care te afli. Așa zisa creativitate însă, are nevoie de condiții specifice pentru a se putea manifesta. S-ar spune ca termenele, țintele si obiectivele precise nu funcționează. Noi spunem totuși că o combinație a celor de mai sus ar putea sa provoace un „boost”, o mică explozie de creativitate. De ce credem asta? Dacă stabilim o perioadă îndeajuns de lungă între două inovații, nu există pericolul de a stresa pe cel ce trebuie să o creeze. Știm, există persoane mai creative și persoane mai puțin creative, însă la urma urmei, toți avem această genă a inovației, pentru că oamenii s-au născut cu același cod genetic, complet și latent. Așadar, în afară de ritmul stabilit și comunicat pieței pentru a crea așteptări și în consecință responsabilitate, va trebui să găsim câteva atribute generale, care ar trebui să caracterizeze procesul. Simplitate, viteză, acces, valoare, și de ce nu, culoare sau patern. În felul acesta vom avea atât ritm cât și structură. Ar mai trebui să adăugăm un model de afaceri care să poată îngloba inovația, care să poată livra valoare către consumator, cu un cost atașat care să fie acceptabil atât antreprenorului cât și pieței. În mare, inovațiile sunt eficiente. Valoarea creată este de obicei superioară costurilor, în așa fel încât profitabilitatea generată la un moment dat este o certitudine. Cât de mult putem prelungi acest proces? Probabil că până când inventăm unul nou, mai „hrănitor” pentru afacere și mai stimulativ pentru oamenii din jurul nostru. Ar mai fi un secret: inovația este prin definiție foarte anarhică. Este greu să ții cont de ierarhii de orice fel atunci când inovezi, pentru că altfel procesul ar fi îngrădit. Este nevoie atunci de o regulă democratică, un proces natural de selecție care să clasifice inovațiile în funcție de criteriile de business. Valoarea livrată, momentul ales pentru consacrare, sau impactul în grupul de consumatori, pot să prioritizeze ideile, să le promoveze pe unele și să le amâne pe altele. Un vot, sau un proces care să genereze consens bazat pe criterii general acceptate, ar putea fi la fel de eficiente. Ce este important este să dezbatem creativ. Există o șansă importantă de reușită. Mult mai mare decât în cazul în care procesul este lăsat la voia întâmplării.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *